Hrdinové Nurnské družiny
Sarim dobromyslný z Temného hvozdu Gorůdye, syn Gronův
barbar druid [995-1033]
Sarim Gorůdyjský, syn Gronův a bratr Sauronův, přišel mezi Nurnské v Erkrachtu po smrti
svého
slavného bratra. Psal se rok 1018. Za bratrovu vraždu se však nikomu nemstil a stoupal vzhůru
ke slávě svou vlastní cestou. V té době družina svrhla vůdce Duirona devítiprstého a vyvolila
ze
svého středu právě Sarima. Sarim se však projevil jako vůdce velmi mírný a mnohdy až
nerozhodný. Pod jeho mocí však nikdo neúpěl, což mu lze přičítat jedině k dobru. V Askeru na
Kamenném ostrově se zamiloval do krásné Rion, kterou si po návratu z erkrachtského tažení
vzal
za ženu. Brzy po svatbě, roku 1020, se odstěhoval kamsi do Gorůdye a odešel od Nurnských.
Proslýchalo se, že se stal členem jiného společenstva dobrodruhů. Sarim Gorůdyjský se k
Nurnským druhům vrátil až na počátku roku 1024 na ostrově Surradon. Situace v družině se
však
od doby jeho odchodu změnila a Sarimovo postavení už nebylo takové, jako dřív. Proto se
přidal
na stranu Yorga Erinského a Jacoba z Rugornu, jenž byl vrahem jeho bratra Saurona. Ovšem
toto
přátelství mu nevydrželo dlouho. Od svatby s Rion Askerskou se druid velmi změnil. Ke své
ženě,
která jej zpočátku opravdu milovala, se zachoval velmi podivně. Na svatbě ji ubezpečoval, že
se
o ni řádně postará, ale po návratu do Gwendarronu vyšlo najevo, že Sarim nemá ani dům a
vzhledem k tomu, že je drahý, si jej nehodlá ani postavit. V létě i v zimě, za sucha i za deště
nutil
svoji ženu žít v mechu a kapradí liscannorského lesa. Rion zcela rezignovala a tiše snášela
svůj
hořký osud. Po čase se v některém z opuštěných zvířecích pelechů, který ovšem Sarim pyšně
nazýval chýší, narodil Rion syn. Sarim z nějakého, normálním lidem nepochopitelného
důvodu,
svému synovi nedal žádné jméno a před ostatními jej nazýval Synek. Když již byl všem na
posměch, vyhrabal z jedné díry svou tučnou pokladnici a za část zlata si postavil v lese dům.
Na
družinových výpravách proslul především jako řezač prstů, které řezal kdejakému zajatci a
vykřikoval, že si z nich udělá náhrdelník. Ostatně náhrdelníky a korále byly jeho velkou vášní.
Během hrdinských cest zočátku celkem statečně bojoval, ale s přibývajícími léty se spíše
uzavřel
do sebe a přestal se s každým přátelit, jelikož každého podezříval, že se jej snaží okrást. Jeho
stařecká senilita vyvrcholila v okamžiku, kdy se rozhodl, že si pořídí cirkus, aby si přivydělal.
Měl
velké sny o tom, že s Rion a Synkem secvičí velké číslo. Dokonce plánoval, že do
liscannorského
lesa přitáhne živého hrocha, což mnohé pobouřilo a Sarimova vážnost prudce upadla. Roku
1025,
po návratu z výpravy do Wallimoru se Sarimova rodina rozrostla o hnusného skřeta Jozlina,
kterého měl asi raději než vlastního syna, jenž mu nestál ani zato, aby mu dal řádné jméno.
Rion,
o které se již delší dobu říkalo, že je Sarimovi nevěrná s liscannorským starostou Yorgem,
musela
vypít další kalich hořkosti, když se Jozlin začal roztahovat po domě. Tohoto smradlavého
skřeta,
k nelibosti ostatních, Sarim brával s sebou na družinové výpravy a velmi o něj pečoval. Po
smrti
Yorga z Erinu a zvláště po přečtení jeho závěti, ve které jsou jasné narážky na Yorgův vztah k
Rion, začíná Sarim nesnášet erinské chodce. Ovšem jaký byl vztah mezi Yorgem a Rion dnes
ví
již jen smutná Sarimova manželka. Aby druid předešel podobným událostem za své
nepřítomnosti,
nastěhoval do svého domu elfa Kraka. Rion se ovšem opět dostala do řečí, neboť s ní Krak, jak
sám tvrdil, chodil na dlouhé procházky lesem. Sarim, přestože byl již velmi zkušeným
dobrodruhem, mnohdy ostatní překvapil svými podivnými nápady. Za všechny mluví takzvaná
příhoda s koněm, ke které došlo v poušti pod Lurgrapsem. Sarim se tehdy, stůj co stůj, snažil
procpat svého věrného koně sáhovým otvorem dovnitř hrobky, za což nebohé zvíře zaplatilo
životem. Poté co opustil svůj nápad s hrochem, začali se v druidových snech objevovat varani.
Naštěstí pro Liscannor a jeho okolí žádného nezískal. Vzhledem k tomu, že veškerá Sarimova
vážnost byla ta tam, nebyl již nikdy zvolen za družinového vůdce. S Jozlinem, Rion, Krakem a
Synkem žil druid v liscannorském lese poměrně dlouho. Až poté, co zjistil Krakovu
náklonnost
ke své ubohé paní, Kraka Álfheimského vyhnal. Od té doby druid Sarim ztratil veškeré
přátele,
až
na občasné známosti s lidmi pochybného původu, jež však obvykle nemívaly dlouhého trvání.
Z
druida se stal zapšklý muž, bručoun a škudlil. Miloval zlato takovou měrou, že se nezastavil
před
jakýmkoli špinavým obchodem. Švindloval v kartách, v kostkách, používaje přitom těch
nejprotřelejších lstí. Ale to nestačilo. V chorobné touze po mamonu neváhal obchodovat s
různou
veteší, prodával prašivé kůže a kožešiny lesní zvěře a ptáčky v klecích, lapané do sítí. Dlužno
dodat, že neměl ani povolení od úřadů, to totiž stálo peníze. Účastnil se všech družinových
výprav,
ale nikdy nebyl vůdcem. Možná proto vždy odmítal pomáhat zraněným druhům svým
léčitelským
uměním. Časem se vyskytla domněnka, že druid už veškeré své felčarské umění zapomněl. V
Mallikornu utrpěla druidova rodina citelnou ztrátu, neboť zemřel Sarimův téměř vlastní syn,
skřet
Jozlin. Hned o tři roky později se naštěstí druidově ženě Rion narodila dcera, která však dle
starých gorůdyjských tradic nedostala jméno. Mezi liscannorskými se jí začalo říkat Dcerka.
Téhož
roku se do Sarimovy samoty přistěhoval mistr Sivel Chrastník, koňák a umělec na volné noze,
a
postavil si zde dům. V něm druid nalezl přítele, poněvadž Sivel byl povahy dobrotivé a
neúskočné.
Důležitou událostí bylo pojmenování Synka. Dvanáct let po jeho narození mu dal otec jméno
Grim. Při výpravě do Karwellu mezi družiníky zahořel plamének pochybností o Sarimově
spojení
s nečistými silami, jež nemají s obyčejnými smrtelníky co do činění. Od té doby si Nurnští
začali
na poťouchlého druida dávat pozor. Netrvalo dlouho a vyšlo najevo Sarimovo spojení s bohem
Skrekhem, patronem všech šejdířů a podvodníků. V Olvornu roku 1033 při dobývání Zaikhova
statku se nad Sarimovou plešatou hlavou stáhla mračna osudu. Tehdy v souboji s barbarem
Dubrochem z druida začala prýštit zelená krev. Tehdy se druzi rozhodli Sarima, o němž už
tehdy
kolovaly řeči, že je snad nemrtvý či jinak zaprodaný temným silám, tajně popravit. K popravě
došlo ve stínu vinohradu za přítomnosti čtyřčlenné popravčí čety. Druidovo tělo nakonec Páin
z
Nórienu roztahal po okolí. Po Sarimově zmizení se Rion Askerská s Dcerkou a Synkem vrátili
na Asker.