Lyškánora 11
* Dodatky k Historii * O Henzzovi a draku
* O Karilce a vlkovi * O chaloupce z perníku * Žabí příběh * Hlubina * Novinky liscannorské * Na závěr *
Jarn 1040
Dodatky k Historii
Podle vyprávění přímých účastníků, svědků, z vlastní zkušenosti a podle kronik sepsal
Rolld z Erinu, III. starosta liscannorský
- veškerá místa, věci, osoby a události jsou
psány pouze ve vztahu k Nurnské družině
Aelvir
Aelvir byl
temný mág, který obýval zbytky dávného města, které se nalézalo pod zemí v
Gwendarronském království. Tam spřádal své temné plány až do okamžiku, kdy byl vyrušen
Nurnskými. Ti se tehdy vydali ulovit za odměnu medvěda a v jeho doupěti se propadli do
podzemních zřícenin. Štola se za nimi uzavřela a Nurnští byli nuceni hledat cestu ven jinudy.
Na samém konci plahočení narazili právě na Aelvira. V těžkém boji jej přemohli, ale tomu se
ještě ve smrtelné křeči podařilo zabít statečného trpaslíka Linciuse, člena Nurnské
družiny.
Ahura Mazda
Elfka Ahura Mazda byla zakletá zlým
čarodějem Angrou Mainjou do sochy v Bílém hradě. Byla to mocná kouzelnice a žena
Orlandova, který byl úhlavním nepřítelem Mainjovým. Byla osvobozena Nurnskou družinou
roku 1014 na jejich první výpravě za slávou a hrdinskými činy. Její další osudy jsou
Nurnským neznámé.
Albareth
Vesnice Albareth se nalézá v zemi
Nordwaith těsně pod Temným hvozdem. Do této malé vísky zavítali Nurnští roku 1015, když
pátrali po starci Sutemorovi. Nalezli zde odpočinek v hostinci U červeného býka a také
krásnou barbarku Rosellu. Albareth bylo místo, kde Nurnští nalezli to, po čem skrytě touží
kažký dobrodruh, klid a pohodu. Poté co Nurnští vesnici opustili byl Albareth zákeřně vypálen
Sutemorovými pochopy.
Altenbruch
Altenbruch je hlavním
městem ostrovní Erkrachtské říše. Nachází se na Kamenném ostrově hned při pobřeží. Je to
jedno z největších měst, které kdy Nurnští navštívili. Má typický jižanský ráz, spletité uličky,
spoustu tržišť, smlouvající prodavače a ohromnou chudinskou čtvrť. Na severní straně je
město obklopeno skalami a z jihu jej omývá moře. Centrem Altenbruchu je ohromná aréna,
kterou nechal vybudovat nynější panovník Ilsen pro své potěšení. V ní musí váleční zajatci
bojovat o holý život s krvelačnými šelmami. Takový osud potkal roku 1019 i Nurnskou
družinu. Nurnským se však podařil útěk a několik dalších dní prchali po Altenbruchu před
Ilsenovými vojáky.
Aran
Aran byl správcem Mallikornského
knížectví, které bylo na pokraji úpadku, jelikož bylo tvrdě napadáno skřety a obry. Správce
Aran se tehdy v zoufalství obrátil na Nurnské, aby mu pomohli. Družina tak skutečně učinila
roku 1016 a pomohla obnovit pořádek v zemi. Krátce poté byl Aran prohlášen za
Mallikornského krále, kde vládne dodnes.
Argyll
Argyll je hlavním
městem Mallikornského knížectví. Je to malé město na břehu moře obehnané bytelnou
hradbou. Poprvé se zde Nurnští ocitli roku 1016, kdy byli místním správcem Aranem
požádáni o pomoc. Argyll byl tehdy městem na pokraji rozkladu. Nurnští tehdy úkol slavně
splnili a Argyll začal brzy opět vzkvétat. Do Argyllu se družina již ve zcela jiném složení
dostala o mnoho let později. To již byl Argyll bohatým městem s rozvinutým obchodem.
Přesto na něj nemají Nurnští příjemné vzpomínky. Do místního žaláře byl odvlečen jeden ze
členů družiny, Erlanth Linfalas, a byla mu zde useknuta levá
ruka.
Archenil
Několik set mil směrem na severovýchod od
Gwendarronského království se nalézá podivná země Armiden. Jednu její část tvoří i maličký
Archenil. Tak je nazýván úzký pruh půdy, na kterém se nalézá Klášter bílých mnichů. V něm
od dávných časů vládl podivný Řád o jehož minulosti kolují dnes již jen legendy. Roku 1018
do těchto míst nedobrovolně zavítali i Nurnští. V té době to s Řádem bílých mnichů vypadalo
velmi špatně. Nurnským se podařilo zlomit kletbu, která visela nad vrchním mnichem. Řád
byl opět obnoven a v Archenilu i v celém Armidenu se opět obnovila moc Řádu bílých
mnichů. Bílí mniši sami sebe označovali jako nositele dobra a pokroku, ale Nurnská družina
se přesvědčila spíše o opaku. Archenilští mniši byli velmi domýšliví, ješitní a krutí, na druhé
straně je však nutno podotknout, že i když s nimi měli Nurnští jen samé trápení, nakonec od
nich odměnu dostali.
Asker
Asker je hlavním městem
Kamenného ostrova, který se nalézá v Erkrachtském souostroví. Asker se nachází hned u
moře na jižním pobřeží. Centrem je mohutná kamenná tvrz, která má vlastní hradby. Město je
tvořeno z valné části samostatnými domy, které obklopují velké zahrady. Na jihu a východě je
město odděleno od moře rozsáhlou palisádovou hradbou. Nachází se zde ohromná loděnice,
kde se staví mohutné lodě ze dřeva místního lesa. V jižní části města je pomník věnovaný
všem padlým v boji s Erkrachtskou říší. Nurnští se v Askeru ocitli roku 1019 a přinesli městu
varování před blížícím se útokem. Následovně se celá Nurnská družina zúčastnila památné
bitvy o Asker, ve které se podařilo odrazit nápor Ilsenova vojska. Nurnští v Askeru pobyli
ještě půl roku a někteří se zde zdokonalovali ve svém povolání. Sarim Gorůdyjský zde
dokonce nalezl budoucí manželku, krásnou Rion.
Ballygar
Tento
mág se připletl do cesty Nurnské družiny roku 1016. Ballygar tehdy usiloval o nadvládu na
zemí Mallikorn. Za tímto účelem se zmocnil Plamenné nádoby a sám se ukryl v Severních
horách v hlubokém skalním komplexu. Jeho slabinou byl to, že jeho život byl ukryt v
křištálové kouli. Bylo to způsobeno jeho velmi vysokým věkem, který mnohonásobně
překračoval délku života normálního jedince. Nurnským se podařilo křišťálové koule zmocnit
a s její pomocí Ballygara zlikvidovat.
Bastet
Roku 1015 nalezl
Densir Ardasanský v ruinách Rugornu malou černou sošku vlka. V podivné předtuše s ní
hodil o zem a získal tak věrného přítele, vlka Basteta. Neprovázel však svého pána dlouho. V
jedné z temných chodeb byl roztrhán ghúlem.
Bergell
Když roku
386 sjednotil Erech všechny národy a rasy pod Erkrachtskou říši kazál zbudovat i hlavní
město. Nazval jej Bergell a z něho i vládl Erkrachtu. Ve své době patřil Bergell k největším a
nejvýstavnějším známým městům. Roku 823 však Erkracht a i jeho hlavní město Bergell
postihlo neštěstí. Mohutná erupce způsobila, že větší část pevniny zalilo moře. Samotný
Bergell byl zcela zničen lávou a zmizel do hlubin v místě, kde později vznikl Osamocený
ostrov. Na ten se roku 1019 vydali Nurnští, kteří po Bergellu, či spíše po jeho bohatství,
pátrali. Podařilo se jim proniknout až do hlubin a přes Jezero nářků proniknout zkrze ztuhlou
lávu do místa, kde kdysi stála místní svatyně. Část jejího bohatství si Nurnští skutečně
odnesli. Nikdo však dodnes neví, kdo na místě vstupu do jeskyně, která vedla do Bergellu
vybudoval magickou bránu a umístil zde jako strážce jízdní kostlivce.
Bílý
hrad
Nazývat tuto stavbu hradem je poněkud přehnané. Spíše je nutné
podotknout, že se jedná a starou zříceninu. Nalézá se jižně od hlavního města Nurnu.
Významný je především tím, že se stal prvním cílem Nurnské družiny. Roku 1014 se do něj
vypravili zakladatelé Nurnské družiny a získali zde své první bojové zkušenosti. Zříceninu
tehdy obýval jakýsi Angra Mainju, zlý čaroděj, kterého však Nurnští za pomoci elfky Ahury
Mazdy přemohli. Naneštěstí zde došlo i k prvnímu z mnoha úmrtí v řadách Murnských. To
alchymista Densir Ardasanský zde provedl svoji první vraždu. Jeho obětí se stal důvěřivý
kouzelník Aragon. Nurnští poté Bílý hrad vyplenili a již se do něj nikdy
nevrátili.
Blativcům les
Mezi městem Naglin a křižovatkou cest do
Gorganu a Nurnu se nalézá hustý les. V něm se usadila rodina hobitů Blativcových a podle té
se mu začalo i přezdívat Blativcův les. Je to místo opředené mnoha pověstmi a obývané
podivnými bytostmi. Doložen je zejména výskyt upírů, lesních víl a vlkodlaků. Řádný
pocestný se Blativcovu lesu raději vyhne, i když od roku 1022, kdy sem bouře zavála
Nurnskou družinu, je v těchto místech o poznání bezpečněji.
Bred
Roku 1019 byli Nurnští uvrženi do žalářní kobky ve městě Altenbruch. Z žaláře byli
postupně vyváděni do arény, kde museli bojovat o holý život. Ve vedlejší cele byl ze stejného
důvodu držen i chodec Bred. Nurnským se podařilo navázat s ním spojení, pomocí vypadlého
kamene ve zdi. Bred druhům zdělil, kde se nalézá tajný vchod do žaláře, ale na cestu se s nimi
již nevydal. Pouze prozradil, že patří k tajnému bratrstvu, které má za cíl svrhnout ukrutného
krále Ilsena a prozradil, kde by mohli Nurnští nalézt pomoc. Následujícího dne byl chodec
Bred odvlečen do arény, ze které se již nevrátil.
Brethil
Brethil byl
temný čaroděj, který se usídlil v Černých kopcích. Zde žil v nevlídném podzemí a škodil
okolnímu světu. Do Černých vrchů se vydala roku 1016 i Nurnská družina pátrat po tajemné
dívce u obrazu. Je možné, že zakletí této dívky měl na svědomí právě Brethil. To však není do
dnešních časů známé, neboť výprava Nurnských tehdy ztroskotala. Jisté však je, že při nové
výpravě družina roku 1017 Brethila dostihla a Halk a Huron jej zabili.
Brethilova
hůl
Roku 1017 zlikvidovali Nurnští temného čaroděje Brethila. V jeho
majetku byla i dlouhá a především kouzelná hůl. První jí používal Halk z Erinu, kterému se
podařilo i zlomit její prokletí. Zlikvidoval s ní i tlupu zombií, ale pak raději začal nosit meč
Kostimlat. Hůl se dostala do dražby a od té doby se stala majetkem Gorůdyjských. Až do své
smrti ji nosil druid Sauron a poté jeho bratr Sarim. Tomu se Brethilova hůl stala osobní zbraní
a bez ní nikam nešel. Z kůže si na ni ušil obal, kterému říkal fusak. Brethilova hůl ve fusaku
se společně s kouřovým pláštěm, sandály a pleší stala neoddělitelnou součástí druidovy
svérázné postavy. Sloužila Sarimovi věrně v boji i jako opora na dlouhých cestách. Brethilova
hůl je jednou z nejstarších zbraní v Nurnské družině a druid Sarim jí používá i v dnešních
časech.
Brunobar
Brunobar Blativec byl zakladatelem hostince U
mrtvé naděje. Společně se svými syny Karborundem a Hamrusem, po smrti své ženy, postavil
vlastníma rukama hostinec v lese na tehdy velmi živé cestě do Naglinu. Vychovával své syny
a vedl hostinec k plné spokojenosti zákazníků. Na stará kolena se však zřejmě nešťastně
zamiloval do lesní víly. Tato láska mu nepřinesla nic dobrého a Brunobar se nakonec oběsil na
dubu v lese, který se od těch časů nazývá Blativcův a hostinec dostal jméno U mrtvé
naděje.
Ceres
Rybář jménem Ceres byl stařec, který až do roku
1016 pokojně lovil ryby na břehu moře v Mallikornu. Jeho majetkem byla jen dřevěná chatrč a
pár roztrhaných sítí. Osudné se pro něj stalo setkání s Nurnskými. Ti od něj požadovali převoz
na nedaleký ostrov, kde pátrali po Plamenné nádobě. Rybář jim vyhověl a všechny je
bezpečně převezl. Poté na břehu čekal na vrátivší se dobrodruhy. Naneštěstí si uvědomil, že
Nurnští se bez jeho člunu nedostanou nazpět a začal je při návratu vydírat. Nurnští odmítli
zaplatit a rybář se pokusil odplout. Byl však dostižen zlodějem Thadeášem z Tiklu a zezadu
probodnut ostrou dýkou.
Černé vrchy
Černé vrchy se nalézají v
jižní části Gwendarronského království. V minulosti v nich byly proslulé doly na stříbro. Když
však zásoby stříbra byly vytěženy, odstěhovalo se veškeré obyvatelstvo za jiným výdělkem a
doly zůstaly opuštěny a Černé vrchy získaly nedobrou pověst. Nurnští se do nich vypravili
roku 1016 v době, když pátrali po tajemné dívce z obrazu. Úkol tehdy však nesplnili a tak se
do nich o několik měsíců vydali opět. Tentokrát skutečně došli až na samý konec dolů a zabili
zde čaroděje Brethila. Téhož roku zde také družina pátrala po uneseném elfčeti, které jak se
později ukázalo, nebylo vůbec unesené a všechno to byla jen léčka. Černé vrchy jsou i nadále
místem, kterému se raději každý vyhne.
Dívka z obrazu
Roku 1016
přišel za Nurnskou družinou podivný poutník a požádal ji o vysvobození dívky, která je
údajně zakletá do obrazu, kdesi v černovršských horách. Nurnští se tedy pod příslibem
odměny vydali do opuštěných dolů. Výprava však byla nad síly Nurnských a ti se vrátili bez
úspěchu do Nurnu. Dívka z obrazu je tak dodnes opředena
tajemstvím.
Drago
Drago byl prvním psem, kterého vlastnil hraničář
a později druid Sauron urostlý. Ten na něj byl velmi pyšný a pečlivě se o něj staral. V roce
1015, kdy byla družina unesena orky, však byl Drago těmito prohnanými bojovíky zabit.
Sauron nesl jeho ztrátu velmi těžce.
Erech
Člověk Erech se v
dávných časech zasloužil o vznik mocné říše Erkrachtské. Roku 386 za pomoci tvora, kterého
někteří učenci označují jako Zlatého draka, sjednotil všechny kmeny a národy žijící na
Erkrechtské pevnině. Vytvořil nejmocnější říši v dalekém okolí, jejíž moc trvala až do roku
823, kdy byla valná část Erkrachtu zničena zemětřesením a zatopena oceánem. Erech sál žil
do roku 432 a založil rod Erechů, který vládl až do výše zmíněného zemětřesení.
Erkracht
Asi 600 mil od Gwendarronu na jih se rozprostírá
ostrovní říše Erkracht. Její počátky jsou datovány do roku 386. Tehdy prý muž zvaný Erech s
pomocí tvora, kteréhoněkteří označují jako Zlatého draka, sjednotil všchny tehdejší národy a
rasy, jež tehdy obývaly jednolitou pevninu. Erech založil dynastii Erechovců, která vládla až
do roku 823. Tehdy však došlo k mohutné erupci, která měla za následek propadnutí se
většiny pevniny do oceánu. Vzniklo několik větších či menších ostrovů. Přeživší obyvatelé
vytvořili několik nezávislých státečků. Rozdrobení kdysi mocné říše trvalo až do roku 892,
kdy se objevila postava Ildruna Velikého. Ten za pomoci nečistých sil sjednotil téměř všechny
jižní ostrovy. Největší z Erkrachtských ostrovů byl však zatím osídlen drsným národem
válečníků pocházejících z dalekého severu. Jednalo se o Kamenný ostrov a ten Ildrun Veliký
nikdy nedobyl. Roku 930 Ildrun za podivných okolností umírá. Údajně ho otrávil vlastní syn
Ilsen, který se po svém otci ujímá moci. Žení se s čarodějkou Hundrou a za pomoci temného
čaroděje Hortena z Krrelu sjednocuje všechny zbývající ostrovy pod korouhev s netopýrem,
která je znakem Erkrachtu. Násilnému sjednocení oddolal jediný Kamenný ostrov, jež se stále
úspěšně brání. Ilsen vládne až do dnešních časů z hlavního města Altenbruchu a způsob jeho
panování je velmi tvrdý a krutý. Ilsen si stále i přes velmi pokročilý věk stále zachovává
mladistvou svěžesť, v čemž má prsty pravděpodobně jeho žena Hundra, jež rovněž nestárne.
Roku 1026 Ilsen rozpoutává válku se svým východním sousedem, Wallimorským
královstvím. Nurnští se do Erkrachtu dostali násilím v roce 1019 a po několik dlouhých
měsíců zde prchali před Ilsenovým pobočníkem, Hortenem. V Erkrachtu padlo několik druhů
z Nurnské družiny, i když nutno podotknout, že často vlastním
přičiněním.
Erýnie
Erýnie jsou ohavné bestie, které žijí na malém
ostrůvku, poblíž Rybího ostrova v říši Erkracht. Zjevem připomínají černé bezsrsté lvy. Mají
křídla, která jim umožňují dakeké skoky. Nejstrašnější jsou však jejich pařáty a krvelačná
morda. Mají částečně vyvinutou inteligenci a jejich zkrocení vyžaduje ohromný um a
zkušenosti. Jejich chovem proslula především manželka krále Ilsena, čarodějka Hundra. Ta
jako jediná vlastní několik exemplářů. Nurnská družina se s několika Erýniemi setkala během
své pouti po Erkrachtu v roce 1019.
V boji s nimi proslul především Jacob
chrabrý, ale jinak se jim Nurnská družina raději vyhýbala.
Glamdring
viz Meč stínů
Gorbag
Na kanibala Gorbaga narazili
Nurnští v Temném hvozdu v zemi Nordwaith. Při krátké bitce se jej podařilo zmámit hraničáři
Sauronovi a ten se tak pod vlivem kouzla stal jeho přítelem. K Sauronově nelibosti toto
přátelství však nevydrželo dlouho, neboť Gorbagovovi soukmenovci to považovali za zradu a
Gorbaga v jedné z nestřežených chvil zabili.
Hamrus
Hamrus
Blativec, který v mládí přišel nešťastnou náhodou o oko byl pomocníkem v kuchyni hostince
svého bratra Karborunda. Byl to on, kdo se pokusil roku 1022 okrást trpaslíka Farina a elfa
Athease ve spánku v jejich pokoji. Přestože byl jimi chycen, byl mu darován život. Vděčný
Hamrus varoval Nurnské před nástrahami Blativcova hostince. Smrt mu přinesl hned další den
jeho vlastní synovec, upírek Norik. Ten jej doslova rozsápal
na
kusy.
Harem-bah
Divoška neznámého jména žila pokojně ve své
vesnici na Ostrově hořkých slz. Její spokojený život skončil roku 1024, kdy na ostrově přistála
Nurnská družina na své cestě za bájným pokladem. Nurnská družina byla tehdy rozlícena
ztrátou valné části pokladu. Přišla do vesnice a vyprovokovala krvavou řež. Po zabití
válečníků se potřeboval kroll Jacob odreagovat. Chytil proto jednu divošku za účelem ukojení
svých nízkých pudů. Dal jí jméno Harem-bah a vlekl jí svázanou s sebou. Díky její
přítomnosti zahynul hraničář Sereg, neboť Jacob, při napadení voru chobotnicí, jako první
zachraňoval právě Harem-bah. Tu si vzal i zpět na ostrov Surradon a zcela nesmyslně ji táhl
na bojovou výpravu. Divoška zahynula v Lese hrůzy při sešlápnutí jedná z mnoha
pastí.
Harmana
Hobitka Harmana byla v mládí vyhlášenou
krasavicí. Snad i proto si ji namluvil Karborund Blativec, čerstvý dědic hostince U mrtvé
naděje. Harmana si myslela, že se vdala do prosperujícího podniku, ale ukázalo se, že tomu
tak není. Karborundovi porodila syna Norika, kterého však postihlo neštěstí. Její mateřské city
byly natolik silné, že se o Norika dále starala a po boku Karborunda také zestárla. Roku 1022
se v hostinci objevili Nurnští. Těm byl Norik hned podezřelý, ale jeho matka Harmana mu
vymohla pochybnou svobodu. Tím zavinila, že Norik, který byl ve skutečnosti upírem, zabil
svého strýce Hamruse a později také obětavého kudůka Leona Katzbalgera. Samotnou
Harmanu však zabil krvelačný trpaslík Farin, muž bez zábran.
Harrim
Černocha Harrima se zmocnil Jacob z Rugornu roku 1016 v pustině země Mallikorn v
době, kdy měla družina již úkol za sebou. Jacob z něj učinil svého otroka a přivlekl si jej s
sebou do Nurnu. Zde ubožáka nechal svázaného v jakémsi sklepě a pouze jej krmil. Teprve
roku 1018 jej na pokraji smrti vytáhl a vzal jej na výpravu do Armidenu. Co od tohoto tupého
ubožáka očekával není zcela známo. Jisté je jenom to, že jej celou dobu vlekl na speciálně
upravéném řetězu a Harrim mu byl úplně nanic. Přesto jej Jacob poněkud neopatrně ozbrojil
šavlí. Při prvním boji se však Harrim vydal na úprk. K jeho smůle se však zřítil do hluboké
jámy, kde byl napaden pavouky a nalezl zde smrt.
Heralion
Heralion je hlavním městem proklaté Armidenské země. Nachází se v její jihozápadní části v
Rovanských horách. Nurnští do tohoto města zavítali celkem dvakrát a pokaždé za podivných
událostí. Poprvé to bylo roku 1018, kdy se do tohoto města přenesli pomocí jakéhosi svitku,
aby se poté potulovali po Armidenu celý měsíc a zachraňovali jej od údajného zla a podruhé
roku 1023, kdy sem byli uneseni zrádnými armidenskými mnichy. Jinak se jedná o celkem
standartní hlavní město plné špinavých lokálů, nabručeného obyvatelstva a místního
hradu.
Horten
Čaroděj Horten z Krellu byl jedním z největších
nepřátel Nurnské družiny. Narodil se roku 978 na jednom ostrově v zemi Erkracht a dostal
jméno Fuinmor. Zpočátku nic nenasvědčovalo tomu, že se z něj jednou stane mocný čaroděj,
ze kterého půjde děs a hrůza. V mládí silně trpěl tím, že jeho matka měla raději jeho bratra.
Fuimnor se raději než doma začal zdržovat u staré čarodějnice, která jej zasvětila do tajů
magie. Fuimnor se rychle učil až předstihl svoji učitelku. Tu ale jednoho dne v prudké hádce
zabil. A tehdy se rozhodl, že se dá cestou zla. Dal dohromady tlupu darebáků a krvavě se
pomstil svému bratrovi a matce. Nějaký čas žil jako nájemný vrah a vůdce loupeživé tlupy.
Tehdy však již jeho věhlas stoupl do takové míry, že si ho začali do svých služeb najímat
různí páni, kterým se jeho krutost hodila. Fuinmor si dává jméno Horten z Krellu a počet jeho
obětí prudce stoupá. Nakonec vstupuje do služeb Erkrachtského panovníka Ilsena a pod jeho
ochranou udržuje za cenu teroru pořádek v Erkrachtské říši. Roku 1023 již jako Ilsenův
pobočník vydává do země Wallimor, která je na východ od Erkrachtu a buduje zde dobře
organizovanou pirátskou tlupu, které dává jméno Půlnoční bratrstvo a těžce narušuje obchod
ve Wallimoru. S Nurnskými se potkal již roku 1019, kdy je vlákal do pasti a odvlekl k
pobavení svého pána Ilsena do Erkrachtu. Nurnským se však podařilo uprchnout a na celé své
pouti utíkají právě před temným Hortenem. Podruhé se s ním setkávají právě ve Wallimoru,
kam jsou pozváni místním králem Krochanem III. Walldorským, aby se pokusili zlikvidovat
právě Hortenovo bratrstvo roku 1025. To však Nurnští dlouho nevědí. Horten se ve
Wallimoru spojuje s čarodějnicí Glormou, ke které cítí více nežli jen obdiv. Horten Nurnské
družině opět klade důmyslné léčky a nástrahy, ale nakonec se do nich chytá sám a je zabit
Jacobem a Sarimem ve svém sídle v jedné skalní průrvě.
Hostinec U červeného
býka
Tato krčma se nalézá ve vesnici Albareth v zemi Nordwaith. Roku 1015
sem zavítala Nurnská družina při svém pátrání po zrádném Sutemorovi. Dobrodruzi zde
nalezli klid a odpočinek. Ostudu Nurnským zde udělal kroll Jacob, který hostinskému
vlastnoručně zardousil několik slepic. Hostinec naneštěstí brzy poté spálili služebníci temného
Sutemora.
Hostinec U chcíplé krávy
Nazývat tuto smradlavou
špeluňku hostincem je opravdu drzost. Krčma U chcíplé krávy se nalézá zcela na okraji Nurnu
v chudinské čtvrti. Avšak v dobách, kdy ještě Nurnští nedisponovali tučnými obnosy peněz
jim byla dobrá. Teprve poté, co v ní byli roku 1015 přepadeni a uneseni orky, sem nikdo z
Nurnských již nešel. Nebo se o tom alespoň neví.
Hostinec U mrtvé
naděje
Hostinec byl založen hobitem Brunobarem Blativcem, který ovdověl
krátce po narození svých dětí Karborunda a Hamruse. Společně s Vitribusem Blativcem vedli
tito dva hobiti, celkem úspěšně hostinec, který leží na cestě mezi Naglinem a obchodní cestou
do Gorganu, až do chvíle kdy se Brunobar oběsil na stromě, údajně z nešťastné lásky k lesní
víle. Od této chvíle se lidé začali hostinci vyhýbat a ten si vysloužil název U mrtvé naděje.
Přesto si Karborund Blativec namluvil vyhlášenou hobití krasavici Harmanu a narodil se jim
synek Norik. Přesto, že hostů ubylo, hostinec stále prosperoval. Je možné, že to bylo dílo
starého rodinného přítele, vlkodlaka Vrrblata. Ani Vrrblat však nezabránil tomu, aby malého
Norika nepokousal jednoho dne upír. Malý Norik musel být pro své krvavé choutky zavřen do
klece na půdě, ale milující rodiče se ho nechtěli vzdát a proto pro něj čas od času zabili
jednoho ze svých nemnoha hostů. V dobách, kdy se hostinci již všichni vyhýbali, ocitla se v
těchto místech Nurnská družina. Ta zde roku 1022 strávila pouhý jeden den a jednu noc, ale
za tuto krátkou dobu se stalo mnohé. Když Nurnští opuštěli hostinec U mrtvé naděje, byl
naživu jen jednoruký ochmelka Vitribus Blativec, přezdívaný strýc
Pijavec.
Hostinec U supího pařátu
V tomto památném hostinci byla
roku 1014 založena Nurnská družina. Jinak se tento vcelku slušný hostinec nalézá ve městě
Nurn v kupecké čtvrti. I v dnešních časech do něj Nurští občas zabrousí, neboť je zde
vyhlášené pivo a jídelníček poskytuje mnoho vyhlášených lahůdek. Hostinec U supího pařátu
je nerozlučně spjat s Nurnskou družinou.
Hugo
Tupý kroll Hugo byl
podomkem a sluhou v podniku rodiny Blativcových. Ti se ubožáka Huga pravděpodobně ujali
a on jim za stravu a nocleh věrně sloužil. Přes svůj odpudivý zjev a mdlý rozum se jednalo o
duši prostou a dětinskou o čemž svědčil jeho zájem o primitivní hračky. Svým
zaměstnavatelům byl věrný a oddaný. Jeho osud se naplnil v podobě sekery trpaslíka Farina,
člena Nurnské družiny. Ten jej roku 1022 zabil v boji.
Hundra
Čarodějnice Hundra se stala manželkou mocného krále Erkrachtu, Ilsena I. Byla stejně jako
její manžel velmi krutá a známá je její záliba v chování krvelačných bestií, které žijí na
jednom z ostrovů Erkrachtu, Erýnií. Hundra je však také velmi krásná žena do níž se
zamiloval nejeden muž. Všechny případné nápadníky však její manžel zlikvidoval tím, že je
předhodil dravé zvěři ve své aréně. Nurnští se s Hundrou setkali pouze jednou. Roku 1019 se
bavila jejich souboji v aréně svého mažela. Mnohem větší starosti Nurnské družině způsobily
její ochočené Erýnie.
Ilsen
Jižně od Gwendarronského království se
nachází ostrovní říše Erkracht. Vládne jí mocný panovník Ilsen I. Erkrachtský. Na trůn usedl
roku 990 po záhadné smrti svého otce. Mezi lidem dodnes koluje pověst, že to byl samotný
Ilsen, který toužíc po moci, zabil svého otce, kterého prý vinil z toho, že se mu nedaří stále
sjednotit jednotlivé ostrovy Erkrachtu. Zda tomu bylo skutečně tak není již důležité. Podstatné
je to, že Ilsenovi plán jeho otce podařil. Krví a železem Erkracht skutečně sjednotil a nastolil
v něm tvrdý režim. Od totoho okamžiku se Erkrachtská říše stala postrachem pro své sousedy.
Ilsen se oženil s krásnou čarodějkou Hundrou a za svého pobočníka si vybral stejně krutého
čaroděje Hortena z Krellu. Svůj první neúspěch utrpěl Ilsen až roku 1019, kdy se mu ubránil
poslední neobsazený ostrov Erkrachtu, Asker. Další neúspěch utrpěl roku 1025, kdy byl
zmařen jeho plán likvidace svého východního souseda, Wallimorského království. Nurnští se
sním setkali jen jednou. Roku 1019 se Ilsen bavil tím, že Nurnské předhodil dravé zvěři ve
své aréně. Těm se však podařilo utéci. Ilsen I. Erkrachtský vládne své říši i v dnešních
časech
Jerry
Pes Jerry byl jedním ze psů hraničáře Saurona. Ten jej
vzal na výpravu do Mallikornu roku 1016. Byl to úplně obyčejný lovecký pes, kterého však
ostatní nesnášeli pro jeho divné jméno. Při jednom odpočinku Sauron usnul a Densir, Jacob a
Thadeáš se rozhodli, že psa zabijí, aby měl Sauron vztek. Pes při obraně sice těžce pokousal
zloděje Thadeáše, ale vzápětí přesile podlehl. Trojici zabijáků plán opravdu vyšel, neboť
Sauron měl potom opravdu oprávněný vztek a později z této příhody vznikla těžká krize v
družině.
Kamenný ostrov
Ostrov tohoto jména se nachází v severní
části říše Erkracht. Je největší ze všech ostrovů, které tuto říši tvoří. Původně byl součástí celé
pevniny, které tehdy říši Erkracht tvořila, ale roku 823 byla pevnina po ohromném
zemětřesení zalita z větší části mořem. Po vytvoření ostrova dostaal tento jméno Kamenný,
neboť je zčásti zcela pokryt drobnými úlomky černé skály. Po vzniku kamenného ostrova jej
obsadili drsní bijci ze severu a až do dnešních časů úspěšně čelí neustálým pokusům o
začlenění jejich ostrova do Erkrachtské říše. Nurnští se na ostrově ocitli roku 1019 a zúčastnili
se zde památné bitvy. Na Kamenném ostrově nalezli po dlouhé době klid a místo na
odpočinek. Sarim urostlý zde dokonce nalezl i manželku, krásnou Rion
Askerskou.
Karborund Blativec
S hobitem Karborundem se Nurnští
potkali roku 1022. Karborund byl synem Brunobarovým a zároveň i dědicem hostince U
mrtvé naděje. Oženil se s krásnou hobitkou Harmanou a narodil se jim syn Norik, který se
vašk nešťastnou náhodou stal upírem. Musel proto být držen v kleci na půdě, kterou pro něj
nechal Karborund postavit. Karborund jako milující otec byl ochoten pro syna Norika tu a tam
i zabít hosta a není tedy divu, že v tuto dobu hostinec již mnoho neprosperoval. Osudná se pro
Karborunda i jeho podnik stala návštěva Nurnské družiny roku 1022. Družině se podařilo
přijít na kloub záhadě Karborundova hostince. Samotný Karborund byl zabit Halkem
Erinským a Pepenem Ruindorským v okamžiku, kdy se pokusil zatajit své nakradené peníze.
Na obranu Halka a Pepena lze jen říci, že se jednalo spíše o nešťastnou náhodu nežli o zlý
úmysl.
Kláštěr bílých mnichů
Tento klášter se nalézá v zemi
Armiden. Nurnští se do něj vydali roku 1018 při své pouti do části Armidenu, Archenilu. Již
dříve se však tento klášter mezi Nurnskými proslavil jako místo kam chodil Densir
Ardasanský. Ten roku 1015 uznal, že jeho činy byly špatné a rozhodl se v Klášteře bílých
mnichů obrátit svoji duši k dobru. Mniši z tohoto kláštera buďto vůbec nebyli dobří anebo
svoji práci totálně spackali. Densir po návratu z něj nebyl vůbec dobrý a zůstal přesně stejně
úlisným darebákem jako byl doposud. Přesto se o tři roky později vydala Nurnská družina do
těchto míst, aby jej za patřičný obnos, zbavila údajného zla. To se podařilo, ale tento klášter
byl pravděpodobně proklet mocnou kletbou, neboť zlo se do něj záhy
vrátilo.
Koborn
Koborn je vysoký kopec pod hlavním městem
Gwendarronského království, Nurnem. Jeho pověst je opředená legendami, ale Nurnští sem
nikdy nezavítali, pouze jej vždy v uctivé vzdálenosti míjeli.
Kostimlat
Meč Kostimlat byl nalezen Halkem z Erinu roku 1017 při nové výpravě do
Černovršských dolů. Halk je od té doby začal používat, přesto že se nejednalo o kouzelnou
zbraň. Kostimlat byl však vykován z velmi kvalitní ocele a stal se hraničářovou osobní zbraní.
V zemi Mubarrath se jím však Halk pohusil zastavit povoz s hobity, tím že vrazil Kostimlat
do jedoucího kola. Kostimal se zlomil, ale přesto jej Halk nevyhodil. Vzal jej zpět do Nurnu a
nějakou dobu jej ještě nosil po světě v naději, že jej někdo zkuje dohromady. Poté však Halk
získal kouzelný meč Morgrist a od té doby se Kostimlat jen povaloval v truhle. Po Halkově
smrti připadl jeho bratrovi Yorgovi. Ten jej však vůbec nepoužíval a nakonec jej v poslední
vůli odkázal druidovi Sarimovi. Kostimlat se dnes pravděpodobně válí někde u Sarima na
půdě.
Kyj Brunhild
Tato primitivní zbraň není významná vůbec
ničím. Jen tím, že to byl první vraždící nástroj v rukách slavného Jacoba Rugornského. Ten si
Brunhild bral na své první výpravy dokud si nevybojoval lepší zbraň. Dodnes jej má Jacob
pověšený nad krbem ve svém domě.
Kyj Regastir
Roku 1018
vyplenila Nurnská družina, na žádost tlupy mongů, doupě, které obýval obr, jemuž mongové
říkali "On". V majetku mrtvého obra byl i ohromný kyj. Takovou zbraní mohl vládnout jen
jeden člen Nurnské družiny, kroll Jacob Rugornský. Kyji začal říkat Regastir a ten začal krolla
doprávázet na mnoha družinových výpravách. Regastir byla kouzelná zbraň, která má na
svědomí mnoho nepřátel Nurnské družiny. Kyj Regastir odložil Jacob až roku 1021, kdy se v
Lismorru zmocnil Molgova kladiva.
Lebork
Město Lebork se
nalézá v severní části Mocného ostrova v ostrovní říši Erkracht. V Leborku se nachází velký
přístav, ze kterého vyplouvají četné lodě pod vlajkou krále Ilsena. Nurnští do tohoto města
zavítali roku 1019 na své pouti Erkrachtem. V Leborku se jim podařilo získat loď od starého
rybáře, ae kterou pak okamžitě odpluli na Kamenný ostrov.
Lytt
Když
roku 1016 přišel do Nurnské družiny hraničář Dark a přivedl si s sebou i fenu Lytt. Ta jej
věrně doprávázela při výpravě do Černých vrchů. Po smrti Darka Erinského se přidala k
alchymistovi Densirovi. Ten si jí však chtěl ponechat na chov a statečná fena přestala býti
brána na výpravy. Osud však chtěl, aby se k Erinským opět vrátila. Po smrti Densira se jí ujal
Darkův syn, Halk Erinský. V té době měla Lytt za sebou několik družinových výprav a Halk
uznal, že si zaslouží odpočinek. V rozsáhlém Halkově psinci měla Lytt výsadní postavení a
přivedla na svět mnoho potomků. Po Halkově smrti zemřela žalem. Lytt byla patrně
nejslavnějším psem v historii Nurnské družiny.
Mallikorn
Na
jih od Gwendarronského království se rozprostírá země Mallikorn, která byla původně
knížectvím, do nějž roku 1016 zavítala Nurnská družina. Mallikorn byl tehdy těžce napadán
skřety a správce Aran požádal Nurnské o pomoc. Rovnováhu v zemi do té doby udržovala
zvláštní Plamenná nádoba. V ní byly dvě složky, které byly vznosně nazývány Dobro a Zlo.
Nádoba však byla ukradena a stav země se od té doby prudce změnil. Nurnští tedy na
strastiplné pouti Plamennou nádobu i obě entity získali a pomohli tak obnovit pořádek a řád v
Mallikornu. Zemi se od té chvíle začalo opět dařit, obchod vzkvétal a za několik let byla země
opět bohatá. Stalo se z ní království a prvním králem byl jménován dřívější správce Aran I.
Roku 1028 do Mallikornu Nurnští zavítali opět na žádost Aranova vazala Gnata, který si je
najal na velmi špinavou práci. A tak družina několik dní bloudila částí Mallikornu a plenila
místní vesnice. Tomuto řádění Nurnských zabránil až královský oddíl, který několik členů
družiny zajal. K soudu se však královským žoldnéřům podařilo dopravit jen jednoho, neboť
Rolld Erinský po cestě utekl a zloděje Barnabáše zabili při osvobozování jeho vlastní druzi.
Kouzelníku Erlanthovi to však spočítali za všechny a usekli mu ruku. Nic nebylo Nurnským
platné, že zemi kdysi pomohli.
Meč stínů
Tato zbraň ležela ukrytá v
Údolí stínů až do roku 1015, kdy sem zavítala Nurnská družina. Meč nalezl zloděj Zefi
Dobromysl a stal se jeho nositelem. Ne však na dlouho. Úlisnou léčkou se jej zmocnil
družinový tyran Densir Ardasanský a z jakéhosi nepochopitelného důvodu mu dal zrovna
jméno Glamdring. Meč stínů se stal jeho majetkem a pomocí něj pak alchymista odvrátil
nebezpečí, které družině hrozilo od Stínů. Tato kouzelná zbraň ještě nejednou pomohla
Densirovi v těžkých soubojích a ten jí používal až do své sebevraždy roku 1018. Meč stínů
pak zmizel v Grullské poušti a nikdo jej již neviděl.
Mellar
Na
pavoučnatku Mellar narazili Nurnští roku 1018 v Armidenu. Úlisná pavoučnatka se tehdy v
jedné hospodě vydávala za nebohou dívku, která hledá pomoc pro svoji sestru. Dobrodruzi jí
nerozvážně přislíbili pomoc, zvláště zásluhou Jacoba chrabrého, na kterého udělala Mellar
velký dojem. Namluvila jim, že její sestra je uvězněna někde v zákrutách řeky Ódruiny.
Nurnští se do těchto míst vydali za ušlechtilým cílem. Jaké však bylo jejich překvapení, když
zjistili, že je Mellar již předběhla a čeká na ně ve své pravé podobě v malém skalním bludišti.
Spojenými silami ji nakonec dobrodruzi paralyzovali, ale na setkání doplatil především vůdce
Halk z Erinu, ze kterého udělala pavoučnatka na nějaký čas největšího družinového
hlupáka.
Morgrist
Morgrist byl krátký meč, který ležel v útrobách
pradávné svatyně v zemi Armiden. Roku 1018 k ní dorazili Nurnští. Nápis nad svatyní pravil,
že do nitra může vstoupit jen jeden. Vybrán byl tedy vůdce Halk z Erinu a vstoupil dovnitř. Po
těžkém souboji se svým dvojníkem a rozluštění hádanky se mu podařilo zmocnit právě
Morgristu. Ten se poté stal chodcovou věrnou zbraní až do jeho smrti. Morgrist měl poté přijít
do družinové dražby, ale situace se ujal Halkův bratr Yorg, využil okolností a Morgristu se
zmocnil. Nějaký čas ho ukrýval ve sklepě, ale pak s ním otevřeně vytáhl do boje. Morgrist
byla čepel určená speciálně na boj s nemrtvými. Po Yorgově smrti tento meč chvíli používal i
bojovník Jacob z Rugornu. Poté přišel do dražby a od této chvíle se o osudu Morgristu mnoho
neví. Vydražil jej pravděpodobně Krak z Álfeimu a ten jej snad zakopal do země v lese u
Liscannoru. Není to však jisté. Morgrist byl jednou ze slavných zbraní v Nurnské družině,
možná, že vůbec nejslavnější.
Naglin
Město Naglin je vzdáleno
asi týden pochodu od hlavního města Gwendarronu, Nurnu. Jeho obyvatelstvo je tvořeno
převážně hobity. Značnou část obyvatel však tvoří i trpaslíci a lidé, kteří jsou proslulí po
celém kraji svým kovářským umněním. Nurnští sem zavítali až roku 1031, kdy sem
doprovázeli Jacobova syna Eriadana, kterého zde jeho otec chtěl nechat vyučit kovářem již ve
velmi útlém věku.
Naldor
Naldor byl odporným ghúlem, kterého
stvořil čaroděj Grundyg z Quonsettu na ostrově Surradon. Družina byla tehdy velmi oslabená
a nutně potřebovala nějakého pomocníka. Temného úkolu se rád ujal Grundyg, mistr obojí
magie, který použil mrtvé tělo nějakého dobrodruha. Po svém znovuoživení byl Ghúlovi,
kterého jeho stvořitel nazval Naldorem, svěřen důležitý úkol, chodit před družinou a odrážet
útoky. Nutno podotknout, že Naldor byl oživen několikrát. Je téměř jisté, že někomu zachránil
život. Jeho chození s družinou skončilo v okamžiku, kdy byl rozdrcen na prach kamennou
deskou a jeho tělo nedal dohromady ani Grundyg.
Nordwaith
Nordwaith je maličká země vzdálená několik set mil od Nurnu směrem na jih. Je obklopená
horami a celá porostlá těžko prostupným hvozdem, který obývají lidojedi. Nurnští sem zavítali
roku 1015 při své honbě za zrádcem Sutemorem.
Norik
Norik byl
jediným synem Harmany a Karborunda Blativcových. Jeho život byl zmařen již v útlém věku,
kdy byl v lese přepaden a pokousán upírem. Od jisté smrti jej zachránil pouze zásah rodinného
přítele Vrrblata. Přesto se u něj po nějakém čase následky pokousání a Norik se sám začal
stávat upírem. Byl proto svými milujícími rodiči zavřen do bytelné klece, kam mu rodiče
nosili krvavou potravu pochybného původu, snad dokonce i některé z hostů hostince U mrtvé
naděje. Upír Norik vyrůstal v kleci a stalo se z něj odporné stvoření, přežívající jen díky lásce
rodičů. Roku 1022 Byl ze své klece Nurnskými neprozřetelně propuštěn. To se nevyplatilo
jeho strýci Hamrusovi, který jím byl v přízemí hostince rozsápán. Norik se následně střetl s
Nurnskými a než byl Halkem, Farinem a Pepenem zabit, stačil Poslat na onen svět obětavého
alchymistu Leona Katzbalgera. Jeho podivný život ukončila defitivně dubová noha od stolu,
kterou do jeho srdce zatloukl Grundyg Quonsetský.
Nurn
Nurn
je hlavním městem Gwendarronského království. Nalézá se na jeho jižním okraji na břehu
moře. Již od nepaměti je sídlem králů a vládců Gwendarronu. Počet jeho obyvatel je
odhadován na několik desítek tisíc. Je obehnán kamenou hradbou s mnoha hláskami, panuje v
něm pevný řád a jeho prosperita pramení především z ohromného přístavu, ve kterém kotví
mnoho lodí. Pro Nurnské je nejdůležitější, že jméno tohoto města přijali i jako název své
družiny. Jako v každém sídelním městě je i v Nurnu mnoho pro dobrodruhy nezbytných
staveb jako jsou knihovny, obchody, četné hospody a především zde sídlí mistři svých oborů,
u kterých se nejeden dobrodruh naučil svému řemeslu. Mnoho dobrodruhů zde žilo až do
chvíle, kdy Jacob Rugornský a Halk Erinský založili osadu
Liscannor.
On
Roku 1018 narazila Nurnská družina na osadu
mongů v Armidenu. Příslušníci této prohnané rasy se zákeřně zmocnili hobita Zachariáše.
Nejdříve ho chtěli ostatní osvobodit násilím, ale ukázalo se, že mongů je příliš mnoho. Museli
proto slíbit, že zabijí Jeho. Mongové, tak nazývali svého úhlavního nepřítele, který je v noci
přepadal. Nurnští se ho tedy vydali zlikvidovat. Ukázalo se, že On je skalní obr. V nerovném
souboji obr podlehl. Jeho brnění si vzal Jacob chrabrý a velmi dlouhý čas mu dobře
sloužilo.
Orland
Orland byl úhlavním nepřítelem čaroděje Angry
Mainjy, který jej pravděpodobně v souboji zabil a jeho manželku Ahuru Mazdu zaklel do
sochy. Nurnští Orlanda nikdy osobně nepotkali a jeho jméno znají jen z vyprávění Ahury
Mazdy, kterou osvobodili roku 1014 v Bílém hradě.
Ostrov hořkých
slz
Malý ostrůvek, který se nalézá jižně od ostrova Surradon. V dávných
dobách byl poutním místem rybářů, kteří zde vykonávali krvavé obětí za zdar svých výprav.
Od těch dob se zde zachovaly trosky svatyně a skalní tvrz. V hustých lesích žili tlupy
domorodců. Roku 1024 se na ostrov vypravila Nurnská družina hledat bájný poklad. Na své
cestě stačili Nurnsší navštívit všechna významná místa na ostrově a části pokladu se skutečně
zmocnili. Na tomto ostrově však přišel o život hraničář Sereg z Ruindoru.
Pan
B
Tato zrůda žila ve vysoké věži na ostrově Surradon. Roku 1024 mu však do
věže vtrhla část Nurnské družiny. Nutno podotkout, že tato osoba měla zcela určitě jiné
jméno. To však Nurnští neznali a po jeho smrti jej nazval Yorg Erinský zcela jednoduše pan
"B", podle runy, kterou měl vyšitou na plášti a vytesanou do dveří. Plášť pana B fialové barvy,
poté získal čaroděj Grundyg Quonsettský a nosil jej až do jeho rozleptání
všežroutem.
Plamenná nádoba
Roku 910 byla Plamenná nádoba
dána do rukou správců země Mallikorn mnichem Esccirtem. Byla velmi zvláštní. V jejích
plamenných stěnách byly ukryty dvě složky. První z nich byla modrá a byla nazývána Dobro.
Druhá byla černá a říkalo se jí Zlo. Obě entity se vedle sebe volně vznášely a pokud byly obě
spolu byla zajištěna rovnováha země. Roku 1016 se však Plamenné nádoby zmocnil mág
Ballygar, který jí ukradl z Půlnoční věže za pomoci harpyje. Ballygar obě entity vyjmul a
roztrousil je po celé zemi. Ještě téhož roku se však Nurnské družině podařilo nádobu i obě
složky nalézt a vrátit do rukou správce Mallikornu.
Přítel z podzemí
Na Přítele z podzemí narazila Nurnská družina roku 1015, v době když bloudila
zříceninou Rugornu. Tehdy byli dobrodruzi pronásledováni orky, kteří vyhrožovali, že na ně
pošlou právě tajemného přítele z podzemí. Orci se však do míst, kde tento Přítel žil, sami
neodvažovali. Nurnští však byli nuceni prchat podzemním labyrintem prchat a na Přítele
narazili. Byla jím Gorgona, magická nestvůra, kterou však zabil Densir z Ardasanu
kouzelným mečem stínů.
Půlnoční věž
Tato věž se nalézá v
hlavním městě Mallikornu, Argyllu. Je nejstarší částí místního královského hradu. Na jejím
vrcholu je ukryta Plamenná nádoba, ve které jsou dvě entity. Jedna je nazývána Dobro a druhá
Zlo. Plamenná nádoba má udržovat klid a řád v zemi. Roku 1016 však byla z Půlnoční věže
nádoba ukradena a do situace se zapletla i Nurnská družina. Po nalezení byla Plamenná
nádoba opět vrácena do Půlnoční věže, která je od té doby nejstřeženějším místem v
Mallikornu.
Rellan
Na tohoto bojovníka narazila Nurnská družina
roku 1017 při své opětovné výpravě do Černých vrchů. Přibrala jej tehdy na svoji výpravu,
neboť válečníci na výpravě tehdy citelně chyběli. Rellan byla velmi mocná postava, která se
statečně bila za zájmy Nurnských, ale přesto byla ostatními velmi neoblíbená. Snad to byla
Rellanova drzost a neomalené chování, které toho bylo příčinou. Při jednom odpočinku se
Rellan sebral a odešel i s částí družinového pokladu pryč. Nurnští mu tehdy přísahali pomstu.
Nějaký čas se bojovník Rellan pohyboval v severní zemi Mubarrath, aby se po několika letech
vrátil opět do Gwendarronu. Zde se přidal k jiné družině a usídlil se v obci zvané Rubanice.
Na Nurnské již bezpochyby zapomněl, ale ti se v Rubanicích objevili čirou náhodou roku
1031. Nebyl mezi nimi nikdo, kdo by Rellana osobně znal, ale jeho jméno nezapomněli. Když
se dozvěděli o jeho pobytu v Rubanicích, neváhali a chladnokrevně jej zabili. Nevyplácí se
dlužit peníze Nurnským.
Rosella
Krásná barbarka Rosella byla
dcerou starosty vesnice Albareth. Roku 1015 jí potkala Nurnská družina při své honbě za
Sutemorem. Rosella se okamžitě stala terčem dobyvatelských snah hraničáře Saurona a
trpaslíka Santyho. Po vypálení Albarethu se barbarka k Nurnským přidala a doprovázela je na
pouti. Zpočátku se držela po boku Saurona, ale nakonec ji svedl válečník Santy. Rosella také
nosila po boku jeden ze tří kouzelných mečů, po kterých družina pátrala. To vše svědčí o tom,
že v družině měla respekt a úctu. S druhy však nechodila dlouho a po několika dnech je
opustila k nelibosti trpaslíka Santyho. Poslední zprávy o ní říkají, že se stala matkou a otcem
jejího dítěte by snad mohl být právě Santy.
Sarmon
Kroll
Sarmon byl vůdce tlupy dobrodruhů, která se roku 1024 vydala za bájným pokladem na ostrov
Hořkých slz. Členy jeho družiny byli zpočátku i hraničáři Sarim a Sereg, kteří po neshodách o
dělení pokladu dezertovali a dali se k Nurnským. Sarmonova oslabená družina se přesto
vydala za pokladem. Nedosáhla však ničeho většího, než vyplenění domorodé vesnice. S
Nurnskými se Sarmon potkal až při jejich odchodu z ostrova a utkal se s nimi ve svém
posledním boji. Pomocí kouzelného předmětu byl Jacobem Rugornským poslán několik
desítek sáhů do výšky, aby byl po dopadu ostatními Nurnskými zabit. Společně s ním padla i
celá jeho družina.
Sutemor
Nurnští se s tímto odporným starcem
setkali roku 1015. Sutemor tehdy po družině požadoval nalezení a doručení Zeleného
Kaveronu, magické sošky. Po mnoha strastech družina splnila starcovo přání. Jaké je však
bylo překvapení, když se Sutemor sošky zmocnil a zmizel, aniž by vyplatil slíbenou odměnu.
Rozlobení druzi tedy začínají po Sutemorovi pátrat. Jejich pátrání je zavedlo až do Údolí
stínů. Zde nalezli hyperprostorovací pergamen, který družinu přenesl až do vzdálené země
Nordwaith. Zde se zatím Sutemor usadil v Temné věži. Před hněvem Nurnským mu to však
nepomohlo. Byl jimi dostižen a spolu se svými společníky
zabit.
Šagrag
Skřet Šagrat je zcela bezvýznamná postava, která
se do dějin Nurnské družiny zapsala pouze tím, že bylo známo její jméno. Byl jedním z těch,
které družina roku 1016 zabila při plenění skřetích kobek v Severních horách Mallikornu.
Šagrag se tehdy vrhl na pomoc skřetici, kterou Nurnští drželi jako rukojmí. Byl zabit
hraničářem Sauronem.
Temná věž
Pradávná stavba Temné věže se
nalézá v zemi Nordwaith. Roku 1015 se zde usídlil temný stařec Sutemor, který odsud vládl.
Temná věž byla vystavěna z černého kamene, těženého v místních horách. Téhož roku, co se
zde Sutemor usídlil do Temné věže doráží i Nurnská družina. Sutemora zabíjí a věž nechává
vypleněnou.
Údolí stínů
Toto záhadné údolí se nalézá v severní
částo Gwendarronského království. V dávných časech sloužilo jako posvátné pohřebiště, pro
ty kterým nebylo dopřáno klidu ani po smrti a všichni tvorové se mu obloukem vyhýbali.
Roku 1015 sem Nurnští zavítali, neboť zde pátrali po tajemném starci Sutemorovi, který
družinu podvedl. Sutemor zde nalezen nebyl, ale družina se v tomto ponurém kraji dověděla,
kde ho hledat. Nicméně strádání, které zde Nurnští zažili, není dodnes zapomenuto a nikdo z
dobrodruhů se do těchto míst již vícekrát nevydal.
Vitribus
Jednoruký Vitribus Blativec byl sklepmistr v hostinci U mrtvé naděje, který vlastnil jeho
příbuzný Karborund Blativec. Jeho záliba v alkoholu mu přinesla přezdívku strýc Pijavec. Byl
to starý opiloec, který většinu dne trávil ve sklepě pod pípou. Při návštěvě Nurnských roku
1022 zahořel prudkou láskou ke Gwandě Lískové, která byla jeho naprosto otevřenou
nabídkou zděšena. Vitribus však měl neuvěřitelné štěstí, neboť jako jediný z Blativců, přežil
návštěvu Nurnských a dodnes mu pravděpodobně patří hostinec U mrtvé
naděje.
Vrrblat
Vlkodlak Vrrblat žil v Blativcově lese k velké
spokojenosti majitele místního hostince U mrtvé naděje. S neznámých důvodů se stal přítelem
hobití rodiny Blativců. Před jistou smrtí zachránil i Blativcovic syna Norika. Vrrblta nebyl
obyčejným vlkodlakem, jakých se po světě potulují celé tucty. Pod hostincem měl podzemí,
které bylo hlídáno mnoha nebezpečnými stvůrami. Přechovával i Blativcovic rodinné zlato.
Byl zřejmě velmi namyšlený a troufal si dokonce i na Nurnské v plném počtu, když se roku
1022 objevili v hostinci. Ti mu však jeho podzemní komnaty zplundrovali a trpaslík Farin
nakonce Vrrblata zabil.
Zelený Kaveron
Zelený Kaveron byla
magická soška o jejíž získání usiloval stařec Sutemor. Najal si tedy Nurnské, aby mu ji
donesli. Družině se v zimních měsících roku 1015 skutečně podařilo v jednom starém hradě,
kterých je v Gwendarronu mnoho, Zelený Kaveron získat a donést jej Sutemorovi. Podlý
stařec však družině nezaplatil řádnou odměnu a uprchl.
O Henzzovi a draku
Getd z Ruindoru
Žil byl jeden dřevorubec a
měl tři syny. Nejstaršího Baltermira, prostředního Abranwelfa a nejmladšího Henzze. Jednoho
dne starý dřevorubec zemřel a na synech bylo, aby si mezi sebou rozdělili majetek. Nejstarší
Baltenmir zdědil srub, jejich skromný příbytek, prostřední Abranwelf zdědil koně a nejmladší
Henzz zdědil sekeru.
Henzz tedy vzal své děditství a vydal se do světa. Šel a
šel, sem tam si něco přivydělal, nějakým tím kácením stromů, až se dostal do jednoho malého
království na pokraji hor. Tam se nechal najmout na prosekání stromů v královské zahradě. A
jak tam tak pracoval, aby si zasloužil svůj plat, začal tam vídat jednu dívku a jeho srdce
zahořelo touhou. Jenže ta dívka nebyla jen tak obyčejná, byla to princezna, a nějakého Henzze
si vůbec nevšímala.
Jednoho dne však přilétl do královstvý drak. Byl to
obrovský rudý drak a měl deset hlav. Přistál na královském paláci a pobořil při tom jednu věž
a střechu. Pak oznámil, že požaduje princeznu za ženu, jinak zničí celé království. Král, toť se
ví, nesouhlasil, proto zasedli s drakem ke kulatému spolu, aby vedli jednání. Král se snažil
přesvědčit draka, aby princeznu ušetřil, nabízel mu dokonce svou ženu a tchýni a posléze i
všechny dívky z království plus slušnou doživotní rentu, ale drak byl neoblomný.
Několikadenní jednání skončila nakonec tím, že drak zpustošil jednu blízkou ves, jako
demonstraci síly, a králi nezbylo nic jiného, než mu princeznu vydat.
Hned,
jak se zprávy o neštěstí rozšířili do okolních království, začali se sjíždět princové, aby se
pokusili princeznu osvobodit. Většina z nich se pak vypravila zabít draka, ale dost často se
pobili mezi sebou, aby se rozhodlo, kdože má právo jít draka zabít. Vítěze těchto soubojů pak
drak sežral. Když došli všichni princové, vyhlásil král, že ten kdo zabije draka dostane jeho
dceru za ženu a půl království k tomu. Díky tomu vyrazilo na draka spousta prostých lidí,
každý s tím co měl po ruce, krejčí s jehlou, kovář s kladivem, truhlář s hoblíkem a zahradník s
hráběmi. Jedinými kdož přežili, byl hostinský, který si vzal jako zbraň soudek své nejlepší
medoviny, která drakovi zachutnala tak, že si s příchozím připil na tykání a objednal u něj
zásilku dalších soudků, a královský šašek, který draka rozesmál, až se svíjel smíchy, a on měl
dost času uniknout.
Když tedy všechny pokusy o princeznino osvobození,
rozhodl se konečně i Henzz skusit své štěstí. Vzal svou sekeru a vyrazil na draka. Měl štěstí,
protože drak právě skonzumoval deset soudků s medovinou, každá hlava jeden. Tím pádem
nebyl jeho krok nejjistější a místo plivání ohně jen hlasitě krkal. Henzz se na něj vrhl a začal
do něj sekat svou sekerou. Jelikož sekera byla Henzzův jediný majetek, pešlivě se o ní staral a
měl jí vždy řádně nabroušenou. Díky tomu zasazoval drakovi těžké rány. Netrvalo dlouho a
první drakova hlava se válela v prachu. Krátce na to druhá a třetí a nakonec Henzz uťal
drakovi i jeho poslední hlavu.
Henzz zajásal. Teď se mu splní sen, že se
princezna stane jeho ženou. Jenže právě v té chvíli vstoupil do dračí sluje princ Drosel. Když
uviděl mrtvého draka a nad ním stojícího Henzze, sevřel pevně svůj obouručák a uťal
mladému dřevorubci hlavu. Pak osvobodil princeznu, která to všechno pozorovala ze své
klece, preventivně ji profackoval, aby viděla co nastane, kdyby někde vyprávěla pravdu a
vítězně se s ní vrátil do královského paláce.
Tam byla uspořádána velkolepá
oslava. Králi tekly slzy dojetí, ovšem jen do té doby, než mu princezna prozradila, jak to
doopravdy bylo. Potom se rozčílil a vyhodil prince Drosela i z jeho družinou z paláce. Když se
uklidnil, napadlo ho, že to vlastně dopadlo docela dobře. Osvoboditel zemřel, takže nemusí
království rozdělovat. Vždyť by to bylo škoda dělit takové krásné království. Ztráty Henzze
sice trochu želel, neboť tak levnou pracovní sílu, jako byl tento mladík, hned tak nesežene, a
jeho pokladna nebyla z nejplnějších, ale zakrátko to pustil z hlavy. Drosel totiž přísahal
pomstu a svého slova dostál. Zanedlouho přitáhl s velkou armádou a začal plundrovat zemi.
Král to samozřejmě nemohl nechat jen tak, proto vtrhl se svou armádou do Droselovi země a
rovněž ji začal plundrovat, nakonec, když byly obě země zcela vyplundrovány, se obě armády
střetly a svedly velkou bitvu, ve které padli král i Drosel. Království pak ovládli loupeživý
rytíři a jeden z nich se zmocnil i princezny a zařadil ji do skupiny svých žen.
O Karilce a vlkovi
Getd z Ruindoru Kdysi v jedné vesničce na kraji velikého
hvozdu bydlela jedna maminka, a ta měla dcerušku, která se jmenovala Karila, ale každý jí
říkala Karilka. Jednoho dne dala maminka Karilce košíček a poslala jí za babičkou, aby jí
odnesla nějaké buchty, koláčky a víno, protože babička měla zrovna narozeniny. Karilka tedy
vzala košíček a vydala se do lese. Babička totiž bydlela v lese, neboť byla ženou lesního
druida. Ten už ale umřel, a tak babička žila sama jako vdova v jeho bývalém domě. Někteří
lidé tvrdili, že ten dům je kouzelný, že je chvíli tu a chvíli onde, podkle toho, jak to zrovna
jeho majitel potřebuje, ale Karilka věděla, že není pravda. Ona do toho domu vždy trefila.
Často tam přišla, a babička nebyla doma. Babička totiž ráda chodila na dlouhé procházky po
lese. Už sice chodila jen o holi, ale těch měla doma po svém manželovi dost. V takových
chvílích si Karilka hrála se spoustou korálí, falešných vousů, nožíků a halšího haraburdí, které
její dědeček sbíral, a měl ho doma několik truhel.
Tak tedy Karilka šla lesem
směrem k babiččině chaloupce, pískala si do kroku a sem tam snědla nějaký ten koláček či
buchtu z košíku. Lesem se však potuloval strašný vlk. Byl obrovský, dosahoval téměř
velikosti koně, a z jeho očí sršela hrůza. Pravda, měl rovněž své nedostatky, byl starý, špatně
slyšel a především neměl žádné zuby. To mu však nebránilo své oběti spolykat. A ten vlk
pojednou ucítil velmi libou vůni. 'Buchtičky, co se jen rozplývají na jazyku', pomyslel si.
Taková jídla měl nejraději, nemusel je kousat. Vydal se tedy po čuchu za zdrojem vůně a brzo
spatřil dívenku nesoucí košíček. Doběhl jí tedy a zastoupil jí cestu.
"Co máš v
tom košíku?", zahřměl hromovým hlasem. "Slušný člověk se nejdřív představí", odpověděla
Karilka a úkosem na něj pohlédla. Vlk se zamyslel. "Já jsem vlk", řekl posléze. "Těší mě",
uklonila se Karilka, "A co chceš?". "Ten košík", prohlásil vlk. "Ale to nejde", zakroutila
Karilka hlavou, "Tam jsou dobroty pro babičku. Má totiž narozeniny". "Aha", zavrčel vlk,
otočil se a mazal pryč, neboť ucítil, že se kdosi blíží. "Ani se nerozloučil", zabručela si pro
sebe Karilka. Pak uviděla, že se k ní blíží jakýsi pán. Byl to jeden z lesních elfů, kteří v tomto
hvozdu žili. "Dobrý den, strýčku", pozdravila slušně Karilka. Oni jsou totiž potomci druidů
zvyklí všechny lidi titulovat strýčku. "Dobrý den", odvětil elf, "Co dělá taková malá holčička
jako ty sama v lese?". "Já nejsem už vůbec malá", zadurdila se Karilka, "A v lese se nebojím.
Nesu babičce dobroty k narozeninám". "To je od tebe hezké", usmál se elf, "Ale les je přesto
nebezpečný. Raději tě doprovodím".
Vlk měl zlost. Sliny se mu zbíhaly od
toho, jak jeho čuch dráždila vůně koláčků, ale nemohl nic dělat. Elf by ho určitě dostal.
Rozběhl se proto napřed, poněvadž se rozhodl na holčičku počkat v chaloupce. Doběhl do
chaloupky, a tam narazil na babičku. Hned se na ni vrhl a celou ji spolkl. Na chvíli se
zakuckal, neboť mu v krku zaskočila babiččina zlatá brož. Zapil to ovšem likérem z jehličí,
který objevil v kuchyni, a bylo mu dobře. Pak, aby ho nikdo nepoznal, vzal si na hlavu
babiččin noční čepeček, lehl si do postele a přikryl se peřinou.
Mezitím
Karilka s elfem došli na dohled babiččiny chaloupky. Tam ji elf opustil a zmizel v lese.
Karilka zamířila dovnitř. "Ahoj, babi", pozdravila vlka, "Ty ležíš?". "Tak, tak", pokýval
hlavou vlk. "Mám pocit, že máš nějaké velké oči", pozorovala vlka podezřívavě Karilka. "Inu,
jsem už starý, eeee stará, a musím hodně otvírat oči, abych vůbec něco viděla", odvětil vlk. "A
nemáš také nějaké velké uši?", stále kroutila hlavou holčička. "Inu, už špatně sliším a musím
vždy natahovat uši, abych vůbec něco slyšela", znovu odpověděl vlk. "A pusu máš taky
velkou", pokračovala Karilka. "Protože už nemám zuby a musím mít velkou pusu, abych
mohla všechno spolknout", zachroptěl vlk a vrhl na dívenku. Spolknul jí na jeden hlt a zapil jí
vínem, která posílala maminka pro babičku. Pak se pustil do buchet a koláčků.
Když to všechno snědl, hlasitě si krkl a vykolébal se z chaloupky. V tom ho ale spatřil
elf. Hned, když uviděl přežraného vlka, začalo mu to být podezřelé, proto vytáhl svůj dlouhý
luk a zasadil do něj šíp s hlavicí z nejpevnější oceli. Pečlivě zamířil, což nebyl problém, neboť
přecpaný vlk se sotva vlekl, a pak vystřelil. Šíp se zabodl do vlkova obrovského břicha a lítá
šelma se s chroptěním sesula k zemi mrtva. Elf přiběhl a rozřízl vlkovi břicho, aby se podíval,
jestli nejde ještě něco zachránit. Uviděl však, že Karilka i babička, které byly uvězněny ve
vlkově břiše, byly obě prostřeleny šípem, jež sklátil vlka.
Elf si tedy řekl, že
jim vykope alespoň pořádný hrob. Počal tedy s kopáním hned vedle babiččina příbytku. Chvíli
kopal, ale pojednou mu půda zmizela pod nohama a on se propadl. Zjistil, že se ocitl ve sklepě
starého druida, manžela babičky. Ten sklep byl plný peněz. Byla tam jedna hromada zlatých
mincí vedle druhé. Oni drudi totiž věří, že kolik má kdo hromad zlata, tolikrát je dobrý chlap.
A tenhle druid byl velmi dobrý chlap. Elf si hned začal zlato cpát do kapes, ale brzo zjistil, že
se tam zdaleka všechno nevejde. Vylezl tedy ze sklepa a nechávaje babičku babičkou a
Karilku Karilkou, běžel domů pro vůz, aby si mohl všechno zlato odnést.
O chaloupce z perníku
Getd z Ruindoru
Žili byli v jedné chaloupce
v lese dřevorubec se svou ženou a dvěma dětmi. Dřevorubec se živil, jak jinak, porážením
stromů. Jeho žena se starala o domácnost, a jelikož byla pečlivá, bylo u nich doma vždy pěkně
uklizeno. I o zahrádku se snažila starat, ale to jí moc nešlo. Přesto měla plevel vždy srovnán
do souměrných záhonků. O děti se rovněž starala s mateřskou láskou, její muž dokonce tvrdil,
že je příliš rozmazluje. Ty děti byli dvě, chlapeček Jenek a holčička Marja.
Jednoho dne matka poslala děti do lesa, aby přinesly nějaké jahody. Dala totiž na naléhání
svého muže, že by se děti měli začít osamostatňovat, a samostatný pohyb lesem jim k tomu
mohl prospět. Děti tedy vzaly džbánek a vyrazily. Šli a šli, ale nemohly žádné jahody najít.
Nenašli ani maliny či borůvky jako náhradu. Nechtěli však maminku sklamat, proto
pokračovaly v hledání a přitom postupoval hlouběji do lesa. Znenáhla padl soumrak, a jak už
to tak bývá, ochladilo se. Dětem začala být zima. Inu, kraj už ovládl podzim a zima se
nezadržitelně blížila. Ona paní dřevorubcová po pravdě řečeno neměla přílišný přehled, co se
týče ročních období a nevěděla zcela přesně, kdy rostou jahody. Byla zvyklá, že když se vydá
hledat nějaké lesní plody, buď v lese jsou a nebo nejsou.
Tak děti blouily
lesem a nemohli najít cestu domů. Cestou sem se dívaly po jahodách a nedávaly pozor, kudy
jdou. Zatímco se děti snažily najít cestu z lesa, přičemž však zacházely hlouběji a hlouběji,
ponořil se les do černočerné tmy. Děti se drželi za ruce a postupovaly lesem, lekaje se všech
zvuků, které noční les vydává. Nakonec se Jenek rozhodl vylézt na strom, aby lépe viděl.
Doufal, že zahlédne chaloupku, která je jeho domovem. Vyšplhal se tedy až na vrchol
vysokého smrku a pozorně se rozhlížel do všech stran. Rozhlížel se a rozhlížel, ale neviděl
vůbec nic, a už ztrácel naději a chtěl slézt, když tu zahlédl mezi stromy světélko. Podíval se
pozorně a skutečně, cosi tam svítilo a to je rozhodně známka, že tam někdo bydlí. Jenek slezl
a bez váhání se s Marjou vydal směrem, kde světlo viděl. Zanedlouho uviděl světlo znovu,
mnohem blíž. Děti přidaly do kroku v naději, že se brzy dostanou domů.
Netrvalo dlouho a ocitly se před chaloupkou, z jejíhož jediného okna se linula spásná záře. A
nebyla to jen tak obyčejná chaloupka, byla celá z perníku. Jenekovi se začali zbíhat sliny a
Marja rovněž pocítila neodolatelnou touhu pustit se do sladkých dobrot. Chlapec se nakonec
neudržel, přiskočil k plotu, utrhl z něj velmi chutně vyhlížejícího marcipánového čerta a na
několik hltů ho snědl. Po té se pustil do dalších sladkostí a Marja se k němu
přidala.
Jelikož mlaskání dětí mohlo být slyšet na míle daleko, neuniklo ani
obyvatelce perníkového domku. Byla jí stará moudrá skřetice, a ta nyní pozorovala obě cpoucí
se děti. Ty se po nějaké době přejedly a konečně se rozhodly zaklepat na perníkové dveře.
Skřetice jim otevřela, ale předtím na sebe vzala podobu milé stařenky. "Kde jste se tu vzali,
děťátka moje?", zeptala se příjemným hlasem, "Snad jste se tu neztratili?" "Inu, ztratili",
odpověděl Jenek, "Nemůžeme najít cestu zpátky k mamince". "Tak to já vás tady nechám
přespat a ráno vás k ní zase odvedu", navrhla skřetice a naznačila dětem, aby jí následovali.
Zavedla je do chaloupky, kde je uložla v malé místnůstce vypadající jako klec. Nejspíš to bylo
tím, že to byla klec. Bezelstné děti však nic netušily, proto si tam vlezly a klidně
usnuly.
Až ráno jim začalo být trochu podezřelé, že se z klece nemohou dostat.
Skřetice jim však přinesla perník a uklidnila je tím, že jsou po noční cestě zesláblí a před
cestou domů se musejí posilnit. Děti se tedy nacpaly perníkem, načež jim skřetice řekla, že po
jídle se musí odpočívat. Když si dostatečně odpočinuly a ztrávily všechny sladkosti, přinesla
jim skřetice další jídlo, a tak to šlo pořád dokola.
Po několika dnech si
skřetice děti chvíli láskyplně prohlížela, a pak je pustila z klece. Hned si k sobě přitáhla
Jeneka a začla ohmatávat jeho bříško. "Ty jsi se nám ale vyspravil, kloučku", spokojeně si při
tom bručela. "A teď si zahrajeme takovou hru", obrátila se potom na obě, zančně obézní děti,
které se klopotně kolébaly po místnosti, "Houpete se rádi na houpačce?" "Anóó", zvolaly obě
děti soušasně. "To je dobře", usmála se skřetice. "Tak si vylezte tady na tu houpačku a já vás
zhoupnu", řekla a ukázala dětem na masivní lopatu na chleba. Obě děti radostně skočily na
lopatu a čekaly až babička začne houpat. Skřetice si plivla do dlaní, popadla lopatu a strčila ji
i s dětmi do pece. Pak zavřela dvířka a řádně přiložila.
Netrvalo dlouho a
chaloupkou se začala linout libá vůně pečeného masíčka. Skřetici se zbíhaly sliny, ale
překonala svou netrpělivost a počkala, až se vše řádně propeče. Nakonec se dočkala. Pečlivě
prostřela stůl a vytáhla z pece dozlatova upečené pečeně. Na jemném dětském masíčku si pak
pochutnala, jako už dlouho ne, a ještě hezkých pár týdnů potom se olizovala.
Žabí příběh
Getd z Ruindoru
Je to už dávno, co žil princ
Philip. Podle lidských měřítek byl velmi sličný, ušlechtilé duše a statného těla. Když princ
dorostl do věku, kdy měl nejvyšší čas uvažovat nad ženidbou, začal se rozhlížet po okolních
královstvích, jestli někde nemají nějakou pěknou princeznu. Copak o to, o princezny nouze
nebyla. Přestože se stávali častými oběťmi různých draků, černokněžníků či zlých kledeb,
stále ještě zůstávalo dost takových, které pohledný a bohatý muž mohl získat klasickým
způsobem, to jest požádáním o ruku. Někteří romantičtí nebo dobrodržství milující mladíci
sice dávali při výběru své budoucí nevěsty přednost co možná nejobtížnější výpravě na její
záchranu, tvrdili, že budoucí manželství se tak zpevní, ale takových nebylo mnoho, nehledě na
to, že mezi nimi byla poměrně vysoká úmrtnost.
Tak se Philip vypravil do
světa, aby se poohlédl po dívce svého srdce, nebo aspoň takové, která by zaplnila královskou
pokladnu. Dlouho jezdil po různých dvorech, zůčastňoval se slavností a plesů, ale né a né
nalézt tu pravou. Některé princezny byly příliš hubené, jiné příliš tlusté, některé měly zuby
jako kůň, jiné jako bobr, některé šilhaly, jiné kulhaly, některé měli orlí nos, jiným jim do něj
pršelo. Ty, které vypadly k světu byly buď pyšné a arogantní, bohatstvíchtivé nebo neskutečně
hloupé. Přinejlepším nebyly dostatečně urozené.
Philip tedy, nevida jinou
možnost, začal se zajímat o princezny unesené a zakleté. U většiny mu stačil obrázek
princezny před únosem, potažmo zakletím, občas se musel přeptat na její povahu někoho, kdo
je znal, ale nakonec byl nucen uznat, že většinou bylo zakletí oprávněné, on sám, mít tu moc,
by většinu princezen pravděpodobně zaklel taky. Navíc bylo někdy zakletí výstižné, například
princezna zakletá v krysu skutečně jako krysa vypadala, už jako člověk.
Po
shlédnutí všech dostupných princezen Philip usoudil, že bude nejlepší stát se mnichem. Začal
tedy se studiem prastarých kronik a v jedné z nich se dočetl o princezně, která byla zakleta do
ropuchy. Podrobnosti jejího příběhu ho nezajímaly, neboť podle dosavadní zkušenosti tušil,
jak princezna asi vypadala. Přesto však zběžně četl dál, a nevěřil vlastním očím. Princezna prý
byla pohádkově krásná a pohádkově bohatá, navíc byla velmi hodná, milovala zvířátka a
kytičky a ke svým poddaným se nechovala s povýšenou arogancí, jak bývá obvyklé. Jednoho
dne se však objevila zlá čarodějnice a proměnila ji v ropuchu, a odsoudila jí strávit zbytek
života v temných močálech na východě. Zachránit ji může jen princ, který by jí políbil, přez
její ropuší podobu. Lze ji však poznat, neboť má na hlavě jakousi zlatou korunku. Až se najde
princ, který ji vysvobodí, padne kledba uvržená na celé království, které se od té doby ztratilo
z povrchu zemského i se vším bohatstvím.
Philip nerad zbytečně riskoval, ale
cosi v jeho srdci mu teď říkalo, že tohle je ta pravá. Před očima se mu zjevil obrázek krásné
princezny, jak chová jejich prvního potomka. Rozhodl se, že se vypraví do východních
močálů, najde princeznu, vysvobodí ji a vezme si jí za ženu. Neváhal tedy, nakoupil si výstroj
a zásoby na dlouhou cestu a vyrazil.
Šel dlouho, velmi dlouho. Byl přepaden
loupežníky, ožehnut dračím ohněm, absolvoval mnoho potyček s nestvůrami obývajícími
kraje, kam lidská rozpínavost ještě nodosáhla. Nakonec však, na pokraji sil došel na místo,
které hledal. Před ním se objevil velký močál.
Philip se rozhlédl a myslel, že se
asi zblázní. Všude kolem bylo spoustu žab. Jejich kvákot připomínal hrůzné kvílení ducha na
jeho rodném hradě. Princ se však nedal snadno odradit. Vlezl do močálu a začal prohlížet
žáby. Po několika dnech, schvácený, hladový a celý špinavý od bahna našel ropuchu se zlatou
korunkou. Ropucha se snažila dostat se z jeho dosahu, ale on ji přesto lapil. Pak jí jemně
uchopil a políbil. A proměnil se v ropuchu.
Walien byla válečnice. Byla velice
silná a nijak zvlášť ošklivá, ale díky jejím neustálým posilovacím cvičením byly její proporce
rozloženy jinak, než by u dívky měly být. Neměla nijak zvlášť ráda muže. Svým způsobem jí
imponovali silní muži, kteří jí dovedli získat, i když pro ně neměla nic než slova nenávisti.
Muži slabšími než ona pohrdala úplně. Měla raději ženy. Podle ní společnost ženy plně
nahradila přítomnost muže, spíš jí ale předčila. Toužila dobývat jiné ženy, jako to dělali muži,
toužila být silná jako muži, ale nechtěla se stát mužem. Chtěla vykonat čin, který ještě žádný
jiný muž vykonat nedokázal.
Jednoho dne se dozvěděla o princezně zakleté do
ropuchy, odsouzené k věčnému životu ve velkém močálu. Prý je zakletá už dlouho a žádný
princ jí ještě nedovedl vysvobodit. Walien měla ráda urozené dívky, měli hebkou pleť a jemné
ručky. Rozhodla se tedy, že osvobodí ubohou princeznu a dokáže tak svoji nadřazenost nad
muži. Vyrazila tedy na východ hledat velký močál.
Její cesta trvala dlouho,
musela se vypořádat s lupiči i jinou ohavnou havětí, která číhala na cestách i necestách, po
nichž se poutník putující neobývanými kraji musel ubírat. Drak jí v cestě nestál, poněvadž
přestože měl rád jemné dívčí masíčko, šlachovitá bojovnice pro něj nepředstavovala
nejchutnější sousto.
Po mnoha úskalích dorazila Walien k velkému močálu.
Jen co se rozhlédla, otřásla se odporem, tolik žab pohromadě v životě neviděla. Bojovnice se
sice nebála žádného nebezpečí, ale žab, krys či pavouků se hrozně štítila. Přesto se pustila do
prohledávání močálu. Netrvalo dlouho a přihopkala obzvlášť odporná ropucha. Na hlavě však
měla jakousi zlatou korunku, jež měla být poznávacím znakem pro zakletou princeznu.
Walien se schýbla a s odporem uchopila žábu. Pomalu ji přibližovala k ústům a nakonec se jí
jemně dotkla rty.
Otřásla se odporem o volnou rukou si otřela pusu, když v
tom ucítila, jak slizká bytost v její dlani, jakoby měnila tvar. Pustila tedy žábu na zem a s
překvapením pozorovala, jak se proměňuje v člověka. Najednou stál před ní muž. Byl
vychrtlý, shrbený, nehezkých rysů, mastných vlasů plných bláta, oblečen v hnusných,
špinavých hadrech.
Jeho krysí očka se leskly pozorujíc bojovnici a jeho tvář
ozdobil zářivý úsměv. Pak se vrhl Walien kolem krku. "Děkuji ti má zachránkyně", zvolal.
"Moment", snažila se ho odstrčit dívka, "Jaktože nejsi princezna?". "Já a princezna?", podivil
se muž, "Kdepak, já jsem krejčí Toman z Horní Lhoty". Pak opět zahrnul svou zachránkyni
polibky. "Jak dlouho tu už jsi?", odhodlala se Walien k další otázce. "Velmi dlouho, ani jsem
to nestačil počítat", povzdechl si Toman, "Ale každou chvíli sem přišel nějakej chlap, chytil
mě a dal mi pusu. Fuj, to bylo otřesný. Naštěstí se objevila tvoje něžná ústa a vysvobodila mě
z té potupné podoby. Teď se vezmeme a budeme svoji až do smrti". Walien naprázdno polkla,
"Wezmeme?". "No ano. Osud to chtěl. Jsme si předurčeni", zářil Toman a široce se usmíval.
Dívka naprázdno polkla podruhé. Věřila v osud a jeho moc. Měla sice chuť, zbavit se toho
člověka mečem, ale byla přesvědčena, že by jí osud potrestal. "Mohli bysme zatím dojít
někam, kde žijou lidi", navrhla nakonec, "Pak uvidíme co dál".
Tak
nesourodá dvojce vyrazila pryč od velkého močálu, zpět do obydlených krajů. Toman nadšeně
poskakoval kolem bojovnice a vrkal na všechny strany. Walien zase usoudila, že se jí skončil
sen, stát se přítelkyní a ochránkyní tak lehce zranitelné princezny, a snad i něco víc. Teď ale
byla odsouzena strávit zbytek života po boku ošklivého ševce.
Když se
dostali do civilizovaných končin, informovala se Walien na osud u několika kněžích, a všichni
jí potvrdili, že s osudem si neradno zahrávat, a že si tedy Tomana musí vzít, nechce-li na sebe
přivolat hněv bohů. Bojovnice tedy poslechla a ti dva spolu žili nešťastně až do
smrti.
Hlubina
Lynhaard nepodrobitelný z Rugornu, syn Byrthogův
Cosi se skví
na dně sklenky
pravda i lež, svinská sprostota
prodejné děvky vyzývavé
vlnící
klubko křivek utahaných
v orgiích beztvarého propletence
tam kdesi dole v jednom
kole
smrdí špiritusem, zrádným hnusem
hlubina kvašeného
exkrementu
pohřebiště zpropadenců
podkroví pekla, krypta smrtelníků
chce
se mi zvracet na dvě doby
zaměstnat mozek, oči
když se točí, přemetá
spirála
žvástů kurev beztvářných
to jejich ách a och, ty pobloudivé vzdechy
nevkusná
nahota
vrnících prasat v chlívě plném šrotu
raději nevěřit
nevěřit vjemům,
vidu, sluchu
nevěřit zrcadlení v chlastu
nevěřit bohům, mocným,
malomocným
nevěřit v pravdu, svinskou lež
nevěřit nikomu
ani
sobě
Novinky liscannorské
Krochta Moskyt, pátý starosta liscannorský
Od té doby co vyšly poslední novinky uplynulo již moře vody. V naší vesnici se stalo
mnoho nového. Ne vždy to byly pouze radostné události, ale ty dobré naštěstí
převažují.
9.10.1038 se Atrienn a Krochtovi Moskytovým narodil první
potomek. Je to kluk a dostal jméno Allen. Za kmotra mu šel občan Ladot Chinský a Allen od
něj dostal darem krásného poníka. Pyšný otec se již těší až bude svého potomka učit nějakým
pěkným kouzlům, ale rovněž pyšné matce se to mnoho nelíbí a Krochtovi rovněž zatrhla
kouřit doma jeho oblíbené doutníky. Musí je nyní kouřit na zápraží.
Na další
novorozence si musel Liscannor počkat víc jak rok. Zato se narodili hned dva. 27.1.1040 se
narodil druhý kluk u Moskytů. Dostal jméno Gerllod a Krochta ho zatím nechce učit žádným
kouzlům. Jisté je však to, že kouřit může Krochta až za plotem svého domu. Naskýtá se
otázka, že v případě narození dalších malých Moskytů, bude časem možná Krochta donucen
kouřit až za hranicemi Gwendarronu. Ještě je třeba podotknout, že za kmotra šel Gerllodovi
minulý starosta, Lynhaard Rugornský.
O tři dny později se narodil třetí potomek
u Rugornských. Wenora přivedla na svět holčičku. Zatím nemá jméno, neboť Lynhaard s
manželkou si ho ještě musí řádně promyslet. Doufejme, že to udělají co nejdříve, aby to
náhodou časem nebyla "Dcerka". Její narození nevyvolalo takový rozruch jako narození dnes
již pětileté Wyndred. Až dostane jméno půjde jí za kmotra trpaslík Orglaff.
Starosta udělil povolení ke stavbě panu Alwynovi, kterému se někdy také říká Bílá ruka.
Alwyn si v Liscannoru začal stavět chatu, neboť trvale bydlet chce zůstat v Nurnu, kde hodlá
dále rozvíjet činnost cechu Bílé ruky. K tomu je třeba dodat, že počet členů Bílé ruky se již
zdvojnásobil a oba jeho členové, zakladatel Alwyn a kouzelník Cecil (přezdívaný Cucák), se
snaží o nábor nových členů. Další povolení ke stavbě dostal trpaslík Orglaff Bezbrada. Zřejmě
se snaží uniknout z dosahu svého despotického otce, který po něm chce, aby mu pomáhal při
lichvařině.
Z obecní kasy byla z rozhodnutí starosty postavena u hospody U
hrocha stáj pro koně a kuželkárna. Správcem kuželkárny byl stanoven občan Orglaff na což je
patřičně hrdý. Jako staveče kuželek si platí (za neznámou odměnu) nejstaršího syna Jacoba a
Rolandy, Eriadanna, který si tak přivydělá a možná přestane myslet na lumpačiny.
Občan Chinský se oženil! Ano, tento nenápadý hobit vstoupil do svazku manželského.
Oženil se se slečnou Grimel, se kterou se seznámil v době, kdy družina pátrala po ztracených
dětech. Svatba byla slavná a byla placena z obecní kasy, což se nelíbilo elfovi Tanrisovi, který
do této kasy ještě nepřispěl ani zlatkou. Původ novomanželky je záhadou. Všechno zřejmě
začalo v době, kdy si Ladot nechal věštit od komediantky. Pak ho údajně někteří viděli, jak u
rybníka líbá žáby. A pak se objevila Grimel. Byla zubožená a měla zlomenou ruku. K tomu
hraničář Tanris poznamenal, že údajně viděl, kterak Ladot mrštil žábou o strom. Ten to vůbec
nepopíral a tím vlastně přiznal, že jeho manželka měla dříve čtyři nohy, byla zelená, žila v
rybníku a kvákala. Přejme novomanželům šťastný život!
Orglaff Bezbrada,
který byl velmi nešťastný, že nemá vousy, je konečně má! Pořádné a dlouhé až k pasu. Někteří
nedůvěřiví dobrodruzi jej za ně dokonce tahají, aby zjistili zda nejsou falešné. Drží řádně a
zřejmě jsou pravé. Někteří jiní naproti tomu tvrdí, že nová ozdoba Orglaffa má co do činění s
magií a Krochtou.
Došlo také k jedné nepříjemné události. Kroll Bangord
byl starostou zbaven své funkce hrobníka. Důvody jsou nejasné. Krochta prohlašuje, že se
Bangord dopustil velice závažného zločinu, který se nedá tolerovat. O co šlo však tají, s tím že
by tím ublížil jisté osobě. Bangord se však nechtěl z márnice, která patří obci, vystěhovat po
dobrém. Krochta se tudíž musel obrátit na vládní vojáky v Nurnu. Ti museli Bangorda, který
zaujal pasivní odpor, vynést ven a dopravit jej mimo území obce. Netrvalo však dlouho a kroll
Bangord se vrátil, posadil se před hospodu a křičel, že je nevinný. Krochta naproti tomu
prohlašoval, že je vinný a mazal do Nurnu podruhé. Tentokrát se vojáci s krollem příliš
nemazlili, nasadili mu pouta, sebrali majetek a odvezli ho v zamřížovaném voze do Nurnu. O
týden později se konal soud, na který se vypravila většina občanů Liscannoru i s manželkami.
Lynhaard s sebou táhl dokonce i děti. Ten den se soudilo více obžalovaných a Bangord přišel
na řadu až poslední. Vzhledem k tomu, že díky neznamé osobě došlo k narušení soudního
procesu, došlo k vyklizení soudní síně, nedověděli se diváci rozsudek. Teprve o den později
byl Krochta jakožto žalobce vyrozuměn o tom, že Bangord byl odsouzen za potulku (což je
ovšem nesmysl) k vězení na třiasedmdesát dní. Vězení si odpykal v nedalekém
kamenolomu.
Novým hrobníkem se po vyhnaném Bangordovi stal Orglaff
Bezbrada. Po správcování kuželkárny tedy trpaslík spravuje i hřbitov. Orlgaff všude
rozhlašuje, že není hrobníkem, ale správcem hřbitova.
V Liscannoru byl
drak!!! Když byl téměř před rokem Liscannor napaden bandou cizích vojáků byl zde podle
svědectví několika občanů spatřen dokonce i drak. O dramatických událostech, které se tehdy
odehrály se jistě dočteme více v Historii. Jisté je však jedno. Liscannor byl jedné noci již
potřetí ve své historii napaden. Poprvé to byli proradní mniši z Archenilu, podruhé huorn,
který si přišel vyřídit účty s druidem Sarimem a potřetí to byla skupina vojáků jižního
vzhledu. Přitáhli pod vedením tří vůdců. V průběhu boje se objevil na straně útočníků prý i
drak, alespoň to někteří tvrdí. Drzé útočníky se podařilo společným úsilím všech občanů
pobít. Uprchli pouze tři vůdci za pomoci nepochybně mocné magie (ostatně si to s nimi
Nurnská družina vyřídila později). Po skončení boje byl ve sklepě svého domu nalezen kroll
Lynhaard s rodinou a Griffinem. Zcela nesmyslně tvrdili, že jsou zavaleni a jejich dům je v
troskách po útoku draka. Rovněž v hospodě bylo nalezeno několik lidí, kteří tvrdili to samé.
Krochta s Aeddem naproti tomu tvrdí, že se jednalo pouze o iluzi, vyvolanou některým z
útočníků. Pozdější události jim dali za pravdu, ale i tak se o tom bude ještě dlouho povídat u
piva.
Vzhledem k tomu, že poslední výpravy byly velice úspěšné, co se týče
kořisti, mnozí občané rozšiřují své domy a Liscannor poslední dobou tudíž jen a jen
kvete.
Na závěr
Touto zprávičkou upřesňuji Krochtovy Novinky liscannorské. Všem spoluobčanům na
vědomí dávám, že má druhorozená dcera, jíž šel za kmotra ctihodný pan Orglaff Bezbrada,
jenž už v současnosti přeci jenom nějakou tu bradu pochybného původu má, se jmenuje
Eleanor.
L. Rugornský