Historie Nurnské družiny I
IX. Dobrodružství v zemi Mallikorn
[Zimosmeť 1016, Halk z Erinu]
Zábava v hostinci u Supího pařátu pozvolna
upadá a dobrodruzi pomalu usínají pod vlivem alkoholu. Zcela v koutě hlasitě chrápe zkušený
Jacob z Rugornu, přes něj se pohodlně natáhl Sauron urostlý a Densir z Ardasanu. Poněkud dále
u krbu se válí barbar válečník Huron. Nad tím vším stojí bezradně nová tvář - hobit zloděj Thadeáš
Čipera z Tiklu, který se jako nováček styděl opít, a nyní neví, co má dělat. Zato další nováček
trpaslík válečník Gimli se ožral zcela beze studu, jak zákon káže.
Hodiny pomalu
ubíhají a oheň v krbu časem vyhasíná. Opilci se vrávoravě zvedají ze špinavé podlahy a matně si
vzpomínají na to, co včera dělali. V okamžiku, kdy se dobrodruzi ocitají před hospodou, jsou
náhle uchopeni prudkým větrem a zanedlouho se ocitají na břehu jim zcela neznámé země. V tom
okamžiku všichni vystřízlivěli a zmateně se dívají kolem. Zjišťují, že jsou na starém molu ve městě
Argyll, kde vládne starý správce Aran. Před něj jsou také zanedlouho předvedeni a nuceni
vyslechnout pohnutý příběh o zlu, které se rozmáhá v maličké zemi jménem Mallikorn.
Starý správce se slzami v očích vypráví o starých časech, kdy nejedna plachta brázdila
přístav města Argyll a obchod utěšeně vzkvétal. Nikoho ani ve snu nenapadlo, že by se tento stav
mohl nějak změnit. Rovnováhu v Mallikornu udržovala zvláštní nádoba, ve které se vedle sebe
vznášelo Dobro a Zlo, a tím byl zachováván pořádek a mír v zemi. Až jednoho dne se objevila
jakási okřídlená stvůra a nádobu z Půlnoční věže odnesla. Od té chvíle se stav v Mallikornu začal
prudce zhoršovat. Na východě se začali rojit skřeti a na severu ještě něco horšího. "Musíte nám
pomoci", zakončuje svoji řeč správce Aran.
Hrdinové z Nurnu se po sobě dívají
významnými pohledy a přemýšlejí, zda mají Arana okrást hned teď nebo až potom. Naštěstí pro
lorda jsou všude kolem jeho věrní vojáci. Z tohoto důvodu také dobrodruzi z dalekého Nurnu
přijímají podmínky a vydávají se hledat Plamennou nádobu a dvě entity - Dobro a Zlo, které od
sebe byly nečistými silami odděleny. První cesta vede na jih, kde mají být skřeti. V obrovském
skalním komplexu objevují vchod do sídla horských skřetů. Vtrhávají dovnitř a kamenná podlaha
se začíná barvit první krví. Odevšad se rojí skřeti a zlobři ve snaze roztříštit družinu. Družině se
však podaří zůstat pohromadě a nakonec nurnští podnikají tvrdý výpad do skřetí jídelny. V tuto
chvíli jsou však již jejich zranění vážná, a zvláště trpaslík Gimli a hobit Thad krvácejí z mnoha ran.
Dnes již nikdo nezjistí, kterého hlupáka napadlo, aby se družina vyspala právě zde, zřejmě to byl
Jacob chrabrý. Všichni se ukládají ke spánku a zapomínají na to, že skřeti mají občas také hlad.
Zanedlouho jsou také všichni probuzeni strašným řevem. Nedospalí vstávají a pouštějí se do
dalšího boje, zvláště statečně si počínají starší a zkušenější členové. Družina se opět vydává na
pochod po skřetím doupěti. Ze všech stran na hrdiny útočí skřeti a zlobři, nyní jsou však
podporováni i vlky, věrnými druhy zákeřných skřetů. Družina však koná pravé činy statečnosti a
dostává se až k samotnému náčelníkovi, který si právě užívá se svojí oblíbenou skřeticí. Je to však
to poslední, co si ve svém bídném životě užije. Po jeho smrti se mladá, úlisná skřetice přidává na
stranu družiny, čímž je nadšen hlavně starý nemrava Densir Ardasanský. Skřetice se nabídne, že
družině ukáže cestu k pokladu. Vede je zpět chodbami, na kterých stále leží mrtvá těla. Při první
příležitosti však družinu zrazuje a volá o pomoc skřeta jménem Šagrag. Toho však vzápětí zrazí
k zemi Sauron urostlý a zrádnou skřetici spravedlivě potrestá. Rozzuření dobrodruzi nakonec
nalézají brloh, ve kterém se tísní několik skřetic a hromada skřeťat. V tuto chvíli se tažení za
ušlechtilým cílem mění na docela obyčejný masakr. Skřetice a malá skřeťata jsou brutálně pobíjeni.
Jedinému Sauronovi se zželí malého nevinného tvorečka a bere skřeťě do náručí. V tom okamžiku
k němu přistupuje Jacob a vylupuje mrněti oko. Na ohavně znetvořené dítě se Sauron nemůže
dívat a raději s ním praští o zeď, až mu pukne malá hlavička.
Po tomto činu se
družina rozhoduje ulehnout ke spánku a na stráž je postaven lstivý Densir Ardasanský. Asi
uprostřed své stráže náhle zaslechne nářek. Rozbíhá se za hlasem a nalézá skřeta, který je skoro
umučen k smrti. Dozvídá se od něj, že v jedné místnosti jsou ukryty drahokamy, které tento skřet
ukradl náčelníkovi. Mazaný Densir si tuto informaci však ponechává pro sebe a v okamžiku, kdy
se družina objevuje v místnosti, kterou popsal umučený skřet, si Densir začíná vymýšlet trapnou
historku o domnělém nebezpečí, které zde číhá. Družina mu to uvěří a z místnosti se stahuje. Pro
Densira pak není nic těžkého vyzdvihnout zpod kamene váček s drahokamy. Poté družina nalézá
vchod do podzemí a prochází patrem, které je plné nebezpečných tvorů, žijících zde od temných
věků. V jedné kobce nacházejí omráčeného krolla válečníka Krvouše. Je to muž velmi pomalý,
nerozhodný a hloupý. Ten se k družině přidává a všichni společně se ocitají v dalším poschodí
tohoto podivného podzemí. Zde procházejí vodou, která je plná krys, aby se nakonec ocitli před
provazovým žebříkem, vedoucím přes hlubokou propast, na jejímž dně se vaří žhavá láva. V tuto
chvíli Densir zmamuje hloupého Krvouše a poroučí mu, aby přešel přes lanovou lávku. Nikdo však
krolla nejistí záchranným lanem a neobratný a nešikovný Krvouš se se strašným řevem řítí do lávy.
Družina je zděšena prvním úmrtím a s největším sebezapřením se vydává po lávce dále. Na druhém
konci je napadá obrovský kostlivec, kterého však mrštný hobit Thadeáš z Tiklu těžce zraňuje kuší,
a pro ostatní není žádný problém tuto obludu dobít.
Hrdinové nalézají křištálovou
kouli, ve které je ukryt život zlého mága Ballygara, který je příčinou všeho zla v Mallikornu.
Zanedlouho ho také pomocí koule zabíjejí. V jeho kutlochu nalézají spoustu užitečných věcí.
Hlavním nálezem je však černá koule, v níž je uzavřeno Zlo. Nurnští druzi se radují s prvního
hmatatelného úspěchu a opouštějí nevlídné podzemí.
Jejich další cesta vede hluboko
do pouště, kde se setkávají s tlupou divochů, která je na lovecké výpravě. Mezi dobrodruhy a
černými divochy dochází k nedorozumění, jehož jediným výsledkem je krvavá šarvátka a následná
smrt malého trpaslíka Gimliho, který podlehl ráně oštěpem. Všichni divoši jsou, ale pobiti a stopy
po boji pečlivě zahlazeny. Když se později družina ocitá uprostřed divošské osady, všichni pečlivě
předstírají, že po cestě pouští nikoho nepotkali. Dochází k rozsáhlé výměně zboží a informací. K
tomu si ještě Densir Ardasanský a Jacob Rugornský zaplatí rozverné společnice na jedno
odpoledne. Po vydatném odpočinku se Nurnská tlupa vydává na cestu do vysoké skály, kde po
boji se zákeřným baziliškem a dravými harpyjemi je nalezena Plamenná nádoba, ta, ve které bylo
drženo Dobro a Zlo.
Cesta za poslední entitou začíná na břehu moře u starého
rybáře Cerese, kterého se družina snaží získat jako převozníka na malý ostrov. Po vyčerpávajícím
smlouvání nakonec rybař Nurnské dobrodruhy převáží. Hned po přistání dochází k boji s obřími
štíry, při kterém podléhá strašnému štířímu jedu malý hobit Thad. Zdá se, že na družinu se přilepil
kopec smůly. V tu chvíli však k bezvládnému hobitímu tělu přistupuje zkušený hraničář Sauron
a za pomoci lesní magie a znalosti neutralizace jedů vrací Thadovi Čiperovi život. Všichni jsou
spokojeni a pronikají tajným vchodem do podmořského tunelu, který ústí na skalnatém ostrově,
obývaném tlupou obrů. V boji s nimi se vyznamenává zvláště barbar válečník Huron. Obři jsou
pobiti a družina nachází i Dobro. Všichni uléhají k odpočinku. Ale ne všichni spí. V Sauronovi se
probouzí jeho stará nenávist k nepsanému vůdci a tyranovi Densirovi, která je ještě umocněna
ztrátou hraničářova oblíbeného psa Jerryho, kterého zavraždil mazaný alchymista společně s
Jacobem a Thadem ve chvíli Sauronova spánku. Sauron zmamuje Densira a požaduje po něm
prsteny. I přes úspěšné seslání kouzla se však zmámení nezdařuje. V družině nastává prudká hádka
a rozkol. Sauron odchází sám s dobrou zprávou ke správci Aranovi. Zbytek družiny se ještě věnuje
lovu otroků v poušti a potom i oni odcházejí do hlavního města říše Mallikorn, Argyllu. Zde je jim
vyplacena odměna a dobrodruzi se spokojeni vracejí zpět do Nurnu...