Historie Nurnské družiny I

IV. Dobrodružství v Údolí stínů

[Traven 1015, Jacob z Rugornu]


Ve městě Nurn se družina dostává Sutemorovi na stopu. Rozřešení záhady leží v Údolí stínů, dávném pohřebišti, jemuž se dnes živí obloukem vyhýbají. Dobrodruzi se vydávají do nitra hory v Údolí stínů v menší sestavě než dříve. Hraničář Argonit se rozhodl opustit družinu i Nurn. Na místa dvou zesnulých nastupují holobrádkové Agena, dcera Izarina, a Zefi Dobromysl, syn Aplíkův. Napětí mezi Sauronem a Densirem povoluje. Zdá se, že družina opět nachází rovnováhu a přátelství. Hobit zloděj získává kouzelný Meč stínů.

V podzemí družina naráží na jezero, které přeplouvá na staré pramici. Na loď se však vejdou pouze tři osoby. Jako první tedy přeplouvají Rdous, Agena a Zefi. Po převezení se Zefi vrací pro zbytek družiny. Rdous a Agena jsou zatím v temné chodbě napadeni tygrem. Rdousova obrovská síla však vítězí, i když zranění jsou značná. Ve chvíli krollova zběsilého zápasu o holý život je hobit Zefi na podzemním jezeře napaden vodníkem a začíná se topit. Život mu doslova v poslední vteřině zachraňuje Sauron urostlý, který se vrhá do vody jen s přilbicí a mečem. Vypadá to, jako by statečný hraničář byl uhranut, ale příznaky pro toto tvrzení nejsou příliš patrny. Při boji však ztrácí světlo a před družinou naráz vyvstává problém, zda se vrátit, či pokračovat bez něj. Densir přichází s nabídkou, že udělá velké kouzlo a družina bude mít opět světlo. Málokdo mu věří, není však na vybranou. Densir požaduje za své služby Meč stínů. Úlisný alchymista získává Meč stínů a dává mu jméno Glamdring. Poté dělá své velké kouzlo, vytahuje z torny náhradní lucernu a s potměšilým úsměvem žádá hobita, aby ji zapálil. Za zmínku ještě stojí, že s tímto mečem pak zachráňuje družinu před napadením Stíny.

Dobrodruzi nalézají hyperprostorovací pergamen, pomocí něhož se chystají dostat až do vzdálené země Nordwaith, kde nyní neprávem despoticky vládne stařec Sutemor v Temné věži...